autoweb.cz > palivo > benzin > Mazda 6 2.0 Skyactiv-G 165 k (2015)
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G 165 k (2015)
Dynamika 9
Chování na silnici 10
Provozní náklady 10
Praktičnost 9
X-Factor 10
Celkové hodnocení 9.6
Radosti
Živý a úsporný motor; radost z řízení; uchvatný vzhled; pohodlí na 19″ kolech ujde
Starosti
Předem prohrané hospodské debaty, protože to prostě není Passat ani Superb
A mám ji tady! Dřív, než jsem vůbec mohl doufat. Na celý týden a jenom pro sebe. Když dojde na Mazdu 6, tak dokážu být velmi nekolegiální. Abyste rozuměli, na konci minulého testu Mazdy 6 Wagon, který byl srovnáním modelů před faceliftem a po faceliftu, jsem se vyjádřil v tom směru, že bych si domů odvezl silnější benzínový dvoulitr, rubínově červenou barvu a černá devatenáctipalcová kola. Mým dnešním úkolem je tedy zjistit, jestli moje volba nebyla předčasná a jak tahle kombinace dohromady funguje.
Interiér
To, že je vnitřek vozu velkým krokem kupředu, bylo řečeno již minule, stejně jako skutečnost, že mu lze vytknout jen pár maličkostí. Přes lepší odhlučnění stále trochu působí poněkud děravě, ve smyslu větší propustnosti hluku od pneumatik, a loketní opěrka také nemusí sednout každému. Jinak ale úchvatný design exteriéru konečně dostal důstojný doplněk v podobě elegantnějšího interiéru, který působí mnohem hodnotněji než dříve. Naopak s velkorysým prostorem vpředu, vzadu i v kufru můžete počítat tak nějak automaticky.
Pohon
Už slabší z benzínových motorů 2.0 Skyactiv-G v Mazdě 6 vlastně docela stačí, pokud však existuje něco, proč chtít jeho silnější verzi, tak kvůli tomu, že kromě 20 koní navíc dostanete možná ještě o kousíček zastřenější zvuk a především krátké a natěsno naskládané převody, s nimiž motor působí živěji. Škoda jen momentu, kdy ho v nejlepším utne omezovač položený v brzkých 6500 ot./min., protože z něj cítíte, že by se chtěl točit klidně ještě o tisícovku dál.
Spotřeba
Atmosférické motory Mazdy se kromě jadrného charakteru vyznačují také slušnou spotřebou paliva, a to i ve srovnání s downsizovanými jednotkami s přeplňováním. Bohužel, v tomto případě nebyla možnost se o tom přesvědčit, jelikož s pouhými 800 km na odometru byl motor jen sotva zajetý a ze zkušenosti s dlouhodobě testovanou Mazdou 6 Wagon vyplývá, že se spotřeba ustálí až po nějakých 5000 km. Lze se však domnívat, že se hodnoty nebudou výrazně lišit od slabšího motoru.
Ovladatelnost
Najít ještě nevyřčená pozitiva na adresu ovladatelnosti Mazdy 6 je téměř nadlidský úkol. V tom, jak je celkově sladěná pozice za volantem, cit v řízení, odpor pedálů a chod řazení spolu s nastavením podvozku je tak zpátečnická, až je vlastně nadčasová. Zkrátka jezdí skvěle a ještě několik následujících let bude jen těžko hledat konkurenci. To už ale víme. Jak se ale bude chovat na 19″ kolech? Podle očekávání je komfort na hladkém asfaltu zcela v pořádku, zvlněný asfalt však pohodlí do jisté míry kompromituje – podvozek se rozechvěje a pustí do kabiny méně příjemné vibrace. Není to však nic, co by se nedalo vydržet.
Verdikt
Mazda 6 2.0 Skyactiv-G tak, jak tu stojí, je jedním z mála aut, která mohu bez váhání doporučit. Proto, jak se řídí, jak je dostatečně prostorné a celkem pohodlné, ale především proto, jak se nesnaží hlavně neurazit. Naopak se hrdě hlásí k opravdové radosti z řízení, jde proti proudu downsizingu a neotřelým designem bere dech. Pokud je tedy pro vás Passat moc fádní, Superb (zanedlouho) příliš běžný a Mondeo tak nějak pozadu, sebevědomější auto jen tak nenajdete.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1998 |
Kompresní poměr | 14,0 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 83,5 x 91,2 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 225/45 R19 |
Pneumatiky vzadu | 225/45 R19 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 121 / 165 v 6000 |
Točivý moment (Nm) | 210 v 4000 |
0-100 km/h (s) | 9,1 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 213 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,5 / 4,9 / 5,9 |
Objem nádrže (l) | 62 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4870 |
Šířka (mm) | 1840 |
Výška (mm) | 1450 |
Rozvor náprav (mm) | 2830 |
Provozní hmotnost (kg) | 1375 |
Celková hmotnost (kg) | 1945 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 680 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1500 |
Zavazadlový prostor (l) | 489 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 569 900,- (2.0i 145 k Emotion) |
Základní cena test. verze | 737 900,- (2.0i 165 k Revolution) |
Cena testovaného vozu | 770 986,- (2.0i 165 k Revolution) |