Lexus GS F (2015): Toyota míří proti BMW M5, její supersedan však nabídne „jen“ 473 koní
autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Lexus LC 500h (2016) má sympatických 359 koní, ale pouze čtyřstupňový automat
Lexus LC 500h (2016) má sympatických 359 koní, ale pouze čtyřstupňový automat
Luxusní divize japonského koncernu Toyota ve svém oficiálním tiskovém sdělení tvrdí, že jejich nová benzín-elektrická pohonná skupina prezentovaná pod jménem Multi Stage Hybrid System vznikla z jediného důvodu – udělat hybrid sportovním.
Pokud jde o prostá čísla, pak musíme uznat, že na výše uvedeném tvrzení asi něco bude. Lexus LC 500h je schopen akcelerovat z místa na stovku „pod pět sekund“ a to i s nepoměrně menším motorem, než disponuje standardní LC 500 s 5.0 V8 a 473 koňmi, které ten samý sprint zvládne „pod 4,5 vteřiny“.
Hybrid musel ze svého repertoáru vypustit dva válce a místo V8 má pouze 3,5litrový atmosférický vidlicový šestiválec s maximálním výkonem 299 koňských sil při 6600 otáčkách za minutu a nejvyšším točivým momentem 348 newtonmetrů při 4900 ot./min. Tuto sestavu doplňuje elektromotor s nejvyšším výkonem 44,6 kW (61 koní) a celkově auto kvůli specifickým/nestejným průběhům síly obou jednotek v závislosti na otáčkách produkuje 359 koní. Zvláštní asi je, že LC 500h spoléhá pouze na čtyřstupňovou automatickou převodovku, i když důvody firma nespecifikuje.
Kapacitu akumulátorů a tudíž jejich výdrž ponechat auto v pohybu čistě na elektrickou energii, prozatím neznáme, to ale spoustu dalších technických detailů, které Lexus časem jistě uvolní. Co známe, je pozice baterek (díky rentgenovým průhledům) a že jde o lithium-iontový typ. Za zmínku pak asi ještě stojí rozměry karoserie – 4760 x 1920 x 1345 mm, plus rozvor 2870 mm – a kol, která mají v průměru 20, respektive 21 palců.