Honda Civic na českém trhu: první dojmy

Na nový Civic čeká těžký úkol - přesvědčit zákazníky, že mají své peníze utratit za něj a ne třeba za Astru, Focus nebo Golf.

O designu Hondy Civic už se toho všude napsalo hodně. Buď se vám líbí, nebo ne. U nové generace tohoto hatchbacku se naštěstí povedlo netradiční a odvážně tvary sladit s praktičností – karoserie je velmi aerodynamická (součinitel odporu má hodnotu pouze 0,27) a i když vzadu najdete stále nezvykle dělé okno, je z auta mnohem lépe vidět.

To nejdůležitější se ale odehrálo uvnitř. Přístrojová deska je sice stále velmi komplikovaná, ale je dobře čitelná a rozhodně lze mluvit o významném posunu v kvalitě materiálů. Prostoru je uvnitř auta dost a jak je u Civicu zvykem, už v základu dostanete slušnou výbavu. A co je pod kapotou?


Motory prošly modernizací především za cílem nižší spotřeby paliva a nižších emisí. Základem je čtrnáctistovka o výkonu 100 koní, ale mnohem zajímavější bude benzínový čtyřválec 1,8 litru, který posílá přes šestistupňovou převodovku na přední kola 142 koní. Krátce jsme ho vyzkoušeli, ale nepřijde nám stejně živý jako u minulé generace. Zřejmě se na tom ale podílí dlouhé převodové stupně, které sice otupily akceleraci, ale pomohly snížit hluk v autě při dálničních rychlostech.Zkusili jsme i modernizovaný diesel 2,2 l, který má nyní výkon 150 koní a točivý moment 350 Nm. Je příjemně odhlučněný a dynamicky velmi schopný. Citelně ale zatěžuje přední nápravu a auto s ním není tak živé. Je teď ale těžké přednášet nějaké závěry, počkejme si na test.

Honda Civic fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda Civic fotogalerie

Nová Honda Civic ale udělala velký pokrok po stránce kultivovanosti jízdy. Je příjemnější a taková civilizovanější. Možná bude mít někdo pocit, že ztratila trochu řidičského nadšení, ale už si s ní dovedeme mnohasetkilometrovou cestu po dálnici představit lépe. S dieselem to bude zdařilý polykač kilometrů.Do budoucna se počítá s moderním dieselem 1,6 litru, který dorazí ale až na začátku roku 2013. Honda také oznámila přípravu kombíku a downsizovaných přeplňovaných motorů, rovněž potvrdila i sportovní verzi Type-R.

A jak je na tom Civic s cenami a výbavou? Uvádíme je v přiložené tabulce, ale jen pro upřesnění, všechny stupně mají v základní výbavě elektrická okna vpředu i vzadu, centrální zamykání a především stabilizační systém, ABS a armádu airbagů. Klimatizaci ale v základní verzi nenajdete. Civicu také zůstaly odklápěcí sedáky zadních sedadel, takže můžete naložit i vysoké předměty za přední sedačky. Na propagačních materiálech je to často demonstrováno květináčem nebo bicyklem. Pro přesné specifikace jednotlivých verzí navštivte stránky importéra.


Dalibor Žák

1.3.2012 2:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist