Forza Motorsport 4: Kariéra závodního jezdce začíná

Reportáže | vydáno 3. 11. 2011

Velikost textu: a a a

Oficiální a profesionální recenze počítačové hry od zkušeného hráče? Ne, tohle je osobní zkušenost člověka, který rád řídí skutečná auta.

Tak hned na začátku jedno upřesnění, nejsem ten typ, co doma vysedává u počítače nebo konzole s ovladačem či volantem v ruce a tráví většinu svého života ve virtuálním světě rychlých aut, pokud se chci projet, tak znám reálnější možnosti. Lhal bych ale, kdybych tvrdil, že tu a tam nějakou automobilovou klasiku nezapnu …

Shodou okolností se mi do ruky dostal XBOX360 a zbrusu nová hra Forza Motorsport 4. Neznám předchozí díly, nehraju konkurenční GT, jediné, co mne kdy nadchlo, byla arkádovitá Toca Race Drive nebo Richard Burns Rally. Toužíte po zasvěcení recenzi odborníka na počítačové hry? Pak vás odkážu asi jinam, nicméně nezaujatý pohled automobilové fanouška a víkendového „playera“ umím nabídnout.

Instalovat XBOX a hru bylo snadnější, než jsem čekal, vše stačilo zapojit, vložit CD, zapnout a postupovat podle instrukcí. Přeskočím tedy nudný závěr s kalibrací ovladače a půjdu rovnou k první jízdě. Ferrari 458 Italia, snad jako seznámí, snad pro systém, aby mne jako hráče poznal, snad proto, abych hned neupadl do deprese, že v dalším kole začnu jako amatér s … malým hatchbackem.Já jsem si vybral něco od Fordu, tuším že šlo o novou Fiestu, je tady ale v celé hře řada aut, od pomalých až po ty super rychlé, včetně horkých novinek typu nového BMW M5, se kterou jsem pak projel několik světových okruhů. Vzhledem k tomu, že jsem na některých z nich jezdil i v reálu, musím potvrdit, že i na obrazovce působilo vše velmi věrohodně.

Dva závody trvalo, než jsem dostal ovládání do ruky. Je tady možnost hrát zcela bez ovladače. Ale tam jsem necítil takovou přesnost, ovladač – volant, reagoval přesněji a rychleji.



Jsem ten typ hráče, který nic moc nenastavuje a hraje tak, jak hra nabízí. Což je možná škoda, protože upravovat auto evidentně jde a vzhledem k tomu, že jsem hodně vyhrával (získával tak kredity), dostával jsem za odměnu nová a nová auta a podvědomě jsem stále bral vozy značky Ford, automobilka mi vrátila mou věrnost tím, že jsem měl všechny díly a opravy zcela zadarmo. Což se při vysokých cenách vyplatilo.

Klasické okruhové závody tu a tam okořenil vložený závody typu porážení kuželek na trati TopGearu nebo slalom na Silverstone, po několika hodinách hraní jsem se z amatéra dokázal vypracovat na poloprofesionála.

Tam má kariéra aktuálně končí, protože z časových důvodů si musím dát pauzu, ale ke hře se rozhodně vrátím. Líbí se mi. Obvykle u automobilových her postrádám zpětnou vazbu, necítím logicky, jak se chová auto na brzdách. Tady je ideální stopa vyznačená barevně a změny barev (od zelené přes žlutou k červené) signalizují, pokud je člověk příliš rychlý.



Taková vizuálně zpracovaná ztráta adheze a začínající prokluz kol… Ano, hraje se velice dobře, výletů mimo trať jsem tak zažil minimálně. Myslím tím u sebe, občas se mi podařilo některého ze soupeřů „vyhecovat“ tak, že mne předjel jen proto, aby v dalším oblouku skončil v kačírku.



Podle toho, jak jsem se zběžně brouzdal v menu, lze navštívit jakýsi showroom a auta okukovat, není problém upravovat kartu řidiče, dělat zajímavé fotky, ale popravdě, pro mne tohle není. Když už, tak já chci jen zapnout přístroj a hrát. S Forza Motorsport 4 to je hračka.

Komentáře ke článku

Vojta Štajf vyhrál Carrera Panamericana 2014

Hned napoprvé dosáhl český tým na horké mexické půdě v závodě La Carrera Panamericana výrazného úspěchu.

Vojta Štajf vyhrál Carrera Panamericana 2014
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den ,chtěl bych se zeptat jestli při dopravní nehodě když mi někdo poškodí a... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

© 2013 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist