Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic

První jízda | vydáno 31. 3. 2009

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

Ekologické Mondeo zachrání lední medvědy před utonutím a Bangladéš před zatopením. Ale má stále co nabídnout řidiči?

Ford Mondeo všichni moc dobře známe. Také už je na trhu nějaký ten pátek... Ford nyní vyslyšel volání doby a nalepil na záď Mondea ekologickou samolepku ECOnetic. A co to znamená pro Mondeo jako takové?

Upřímně řečeno nic významného. Stále neztratilo nic ze svého charakteru pracanta, který dokáže řidiče potěšit a zpříjemnit mu tak dlouhé služební cesty.

Ford Mondeo ECOnetic hraje na stejnou notu jako konkurenční BluemotionyGreenliny. Místo složitých, drahých, neskladných, těžkých a neekologických hybridních systémů dostalo Mondeo jinou řídící jednotku motoru, pneumatiky s nízkým valivým odporem, snížený podvozek se zakrytováním spodku vozu pro menší aerodynamický odpor a také prodloužené převody.

Na různých trzích se dokonce setkáte i s Mondeem ECOnetic, které má motor 1.8 TDCi o výkonu 125 koní. U nás je ale k dispozici výhradně s dvoulitrem.

Ford Mondeo fotogalerie - vše co potřebujete vidět

Ford Mondeo fotogalerie


A jak to funguje na silnici?

Nesmíte od Mondea ECOnetic čekat stejně výbušnou povahu jako od „neekologických“ příbuzných. Agregát 2.0 TDCi má jen 115 koní a na jízdních výkonech je to znát. Když k tomu ještě připočtete dlouhé převody, Mondeu se nabírat rychlost moc nechce.

Jakmile budete chtít udržet krok s okolním provozem, ekologická nálepka začne trochu postrádat smysl, protože Fordu pak musíte neustále stát na krku. Smiřte se s tím, že kolegové v passatech a accordech budou rychlejší, nasaďte vyrovnané tempo a Mondeo ECOnetic začne fungovat. Zatím jsme neměli možnost srovnat ECOnetic na stejné trase s obyčejným modelem, ale nepochybuji, že při ustálené rychlosti určitě přinesou ekologické úpravy své ovoce. Při dálničních rychlostech okolo 120 km/h Ford Mondeo ECOnetic usrkává naftu tempem přibližně 6 l/100 km. A to není špatné.

Bohužel, nedostatek výkonu a dlouhé převody vás nutí sešlapávat pedál plynu častěji a držet ho u podlahy delší dobu, takže tím eliminujete přínos ekologických úprav. V reálném provozu bez přemíry snahy o úspornou jízdu spotřeba vyleze na 7,5 l/100 km. A to není zrovna hodnota, která by se blížila udávaným číslům (5,2 l/100 km v kombinovaném režimu, 4,4 l/100 km mimo město). Pokud si dobře pamatuji, Honda Accord 2.2 i-DTEC jezdila za necelých 8 litrů a byla o poznání svižnější. A to nemluvím o BMW 318d Touring, které si o více jak 7 litrů řekne málokdy.

Na okresce se samozřejmě Mondeo ECOnetic chová stejně dobře jako každé jiné Mondeo. Má živé řízení, podvozek ochotně odpovídající na povely řidiče a vyvážený charakter. Opět si ale postesknete nad nedostatkem výkonu. A když po několika zatáčkách za vaším nárazníkem neustále visí rozdrážděný Citroen C1 s litrovým motorem, řeknete si, jestli jste si radši neměli koupit neekologickou verzi...

 

Kolik za to dám?

Oproti srovnatelnému Mondeu 1.8 TDCi s výkonem 125 koní a výbavou Trend je Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic o přibližně 40 000 korun dražší. Ve výbavě přitom nabízí navíc prakticky jen tempomat. Jestli je toto adekvátní kompenzace, to nechám čistě na vašem osobním posouzení.

Verdikt

V našich zeměpisných šířkách je Ford Mondeo ECOnetic tak trochu zbytečným produktem. Ve srovnání s obyčejnými modely je líný a nevýrazný. Ocení ho ale v těch zemích, kde se výše pojistky a daní určuje podle vypouštěných emisí CO2. Pak určitě dává Mondeo ECOnetic více smyslu.

Našince ale může těšit jedna věc. Pořád je to Ford Mondeo, jak ho známe. Má přesně a komunikativní řízení, neutrální vyvážení a nadšením sršící podvozek. K tomu ještě přidává gigantický úložný prostor, kam se vejde i jeden motoristický novinář, tichou a pohodlnou jízdu a také přesvědčivé dílenské zpracování.

Nevím, jak vy, ale já bych si stejně radši koupil tu "neekologickou" verzi.

Dalibor Žák, foto: autor

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyFord Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic
0-100 km/h (s)11,4 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
RozvodDOHC
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1997
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)85 kW / 115 koní při 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)320 Nm při 1750 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)71,9 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)190 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)6,6 / 4,4 / 5,2 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4830
Šířka (mm)1886
Výška (mm)1548
Rozvor náprav (mm)2850
Provozní hmotnost (kg)1599
Celková hmotnost (kg)2300
Zavazadlový prostor (l)554 / 1745 l
Ceny
Základní cena modelu713 990 Kč

Komentáře ke článku

  • treba chip Zobrazit
    31. 3. 2009, olso
    • Re: treba chip Zobrazit
      31. 3. 2009, pes
      • Re: Re: treba chip Zobrazit
        31. 3. 2009, Honza U.
  • - bez nadpisu - Zobrazit
    31. 3. 2009, A6
    • Re: - bez nadpisu - Zobrazit
      31. 3. 2009, Andrew
      • Re: Re: - bez nadpisu - Zobrazit
        31. 3. 2009, A6
        • Re: Re: Re: - bez nadpisu - Zobrazit
          1. 4. 2009, VW
  • Banglades Zobrazit
    1. 4. 2009, Scared
    • Re: Banglades Zobrazit
      1. 4. 2009, pes

Související články

Porsche opouští Le Mans a jde do Formule E

Po třetím vítězství v řadě se automobilka rozhodla opustit svět vytrvalostních závodů kategorie LMP1. Ze závodních okruhů ale úplně nezmizí, své úsilí přesměruje do šampionátu F...

Porsche opouští Le Mans a jde do Formule E

Další článek o značce

JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, máme od února 2017 auto z bazaru, po 40 dnech se rozbil motor. S bazare... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist