Citroën DS 5 (2015) po faceliftu vlastně už není Citroën, šípovité ozubení na něm nehledejte

Francouzský koncern PSA rozjel finální odloučení značky DS od zbytku modelů, na modernizovaném hatchbacku DS5 logo Citroënu již nenajdete.

Asi bychom si na to měli začít zvykat. Citroëny již oficiálně nebudou děleny na ty z řady C a DS, protože druhá z uvedených sérií se tímto po vzoru japonských automobilek Toyota (+ Lexus), Honda (+ Acura) či Nissan (+ Infiniti) odděluje na samostatnou luxusní divizi. První vlaštovkou je model DS 5, další modely budou následovat.

Francouzi tak učinili současně s uvedením přepracované modernizované varianty, která zásadně jinak nevypadá a drží se standardně osvědčených metod úprav vnitřní struktury světel (xenony s LED), výměny nárazníků a v tomto případě také důležité výměny masky chladiče nahrazující zdvojené šípovité ozubení za velká písmena DS.

Jestli to byl dobrý anebo naopak špatný nápad, nám asi hodnotit nepřísluší, na tohle dá koncernu PSA velmi brzy odpověď trh a zájem zákazníků, každopádně na nás je, abychom popsali alespoň to, co je na voze nové a toho se budeme držet.

V souladu s modifikacemi zevnějšku došlo také na interiér, ve kterém se objevuje nové čalounění, středová konzole s menším počtem tlačítek nahrazených dotykovým displejem multimediálního systému schopného nyní zrcadlit obrazovky mobilních telefonů, nechybí masážní sedadla či audio značky Denon.

Mezi pohonnými jednotkami bude prozatím pouze jediný benzínový motor, přeplňovaná šestnáctistovka THP o výkonu 165 koní a točivým momentem 240 Nm, spojená se šestistupňovým automatem, nicméně koncem roku jej doplní identický agregát naladěný na 210 koňských sil ve spojení se šestistupňovým manuálem. Souběžně s tím bude DS 5 k mání s trojicí dieselů o výkonu 120, 150 a 180 koní a počítat lze také s modelem Hybrid4 s kombinovaným výkonem 200 koní a papírovou spotřebou 3,5 litrů nafty na 100 km.


6.3.2015 10:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist