autoweb.cz > Autoporadna > Ostatní dotazy > Ahoj honzo,chtel bych se zeptat na
Ahoj honzo,chtel bych se zeptat na
Ahoj Honzo,chtel bych se zeptat na moznosti zvyseni vykonu motoru v Octavii RS I. generace (1.8 20V turbo). Ne ze by standartnich 180 koni bylo malo, ale kdyz ma Audi TT s tim samym motorem koniku vice, proc by moje RSko nemohlo mit take nejakeho konika navic 🙂 Staci to provest pouze vymenou ridici jednotky (cili chip tuning)? Nebo je treba menit i sani, popr. chlazeni aj. Jak se divas na chip tuning Ty? Popr. muzes mi doporucit nejakou firmu?Diky mocHonza V.
Odpověď
Audi TT se vyrábělo s prakticky stejným motorem, jako měla první Octavia RS, ale mělo i stejný výkon, tedy 180 koní. Tétéčko, o kterém zřejmě mluvíš, má sice 225 koní, ale motor je po mechanické stránce výrazně odlišný.Nejen, že má větší turbodmychadlo, dva mezichladiče a úplně jiné sání i pozměněné vstřikování, ale také má zesílené vnitřnosti - písty, ojnice a klikovou hřídel. Kromě toho je napojen na jinou spojku a jinak poskládanou převodovku.Podle toho, co jsem slyšel, je možné přemapováním řídící jednotky a výměnou turba za větší dosáhnout navýšení výkonu o 50 až 60 koní, ovšem bez zesílených vnitřností se člověk vždycky vystavuje riziku podstatně zkrácené životnosti a v případě dalšího zvyšování výkonu i případnému riziku fatálního selhání nejslabšího článku zbývajících sériových komponentů.Zkrátka a dobře, pokud chce člověk výkonný motor, který zároveň něco vydrží, musí na to jít pečlivě a nepředstavovat si, že to bude za pár korun. Už je možná zjevné, že chiptuning nemám příliš v lásce. Pokud jde o navýšení v řádu 5 až 10% výkonu, ještě bych to zřejmě byl ochoten risknout, jinak bych se tomu raději vyhnul. Má nechuť k takovýmto úpravám pramení ze zkušeností pěti mých dobrých známých. Všichni si nechali "načipovat" auto u renomovaných firem, tři z nich diesely, dva benzíny. Ani u jednoho auta to nedopadlo dobře, během půl roku až roku začala odcházet turbodmychadla, různá ložiska a podobně.