Audi Q5 po faceliftu s novými motory

Drobné úpravy na Audi Q5 se nedotkly jen designu, ale také motorů pod kapotou - jsou silnější a úspornější. Zde jsou podrobné informace.

Rozepisovat se o všem, co se změnilo na „Sportovním sportovně užitkovém voze“ Audi Q5 (tak o něm mluví automobilka, ne my), nemá moc smysl, protože nám Audi poslalo sedmistránkovou detailní tiskovou zprávu. Pojďme se ale podívat na motory, které byly mírně posíleny a zároveň snížily svojí spotřebu a emise – aspoň tedy podle papírových údajů. Co je tedy nového?

Motor 2.0 TDI můžete mít ve verzi o výkonu 143 koní a točivém momentu 320 Nm (manuál a přední pohon), nebo silnější s výkonem 177 koní a točivém momentu 380 Nm (automat S-Tronic a pohon quattro). Slabší má spotřebu 5,3 litru na 100 km, silnější pak 6 litrů nafty na 100 km jízdy.

Vrcholem nabídky dieselů je šestiválec 3.0 TDI o výkonu 245 koní a točivém momentu 580 Nm. Dvouspojková převodovka S-tronic a pohon všech kol quattro jsou samozřejmostí. Šestiválcová Q5 se dostane na stovku za 6,5 sekundy, rozjede se na 225 km/h a spotřebuje podle tabulek 6,4 litru na 100 km. No, všichni víme, že realita bude někde u 9 litrů na 100 km…Nový je i benzínový motor 2.0 TFSI. Má variabilní časování a zdvih ventilů, inovativní řízení chladicího okruhu, nové turbo i přímé vstřikování a integraci sběrného výfukového potrubí do hlavy válců. Na všechna kola posílá výkon 225 koní a točivý moment 350 Nm a s manuálem spotřebuje 7,6 litru na 100 km.

Šestiválec 3,2 litru byl nahrazen šestiválcem o objemu 3,0 litru s přeplňováním kompresorem. Ten má výkon 272 koní a točivý moment 400 Nm. Na stovku dotlačí SUV Audi Q5 za 5,9 sekundy a rozjede ho na 234 km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba je pak 8,5 litru na 100 km.

Audi Q5 velká fotogalerie

Audi Q5 fotogalerie

Audi také trochu přeházelo nabídku převodovek. Základní diesel 2.0 TDI je k dispozici jen s manuálem a pohonem předních kol. Všechny ostatní motory už jsou čtyřkolky. Šestiválce mají automat S-tronic v základu, ke čtyřválcům je za příplatek. Jen benzínový motor 2.0 TFSI (225 k) nemá v nabídce dvouspojkový automat, ale převodovku tiptronic s osmi rychlostmi.Hybridní verze, kterou jsme testovali a jejíž recenzi vám brzy přineseme, zůstává nezměněna. Motor 2.0 TFSI spolupracuje s elektromotorem a osmistupňovou převodovkou. Celkový výkon hybridu je 245 koní a točivý moment až 480 Nm při spotřebě 6,9 litru na 100 km.

Audi také zapracovalo na interiéru Q5 a upravilo například klimatizaci, sedačky a ergonomii zábavně-informačního palubního systému. Ceny modernizovaného Audi Q5 se moc nehýbaly, oblíbený diesel 2.0 TDI (177 k) přihazuje k ceně 25 000 korun, takže teď s DPH stojí 1 045 700 korun.

Dalibor Žák

25.4.2012 10:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist