Žák: Že doba nepřeje rychlým autům? A co Detroit?

Autosalon v Detroitu ukázal, že konec neuvěřitelně rychlých aut je ještě v nedohlednu.

Jak tak koukám na exempláře vystavené na autosalonu v Detroitu, nevypadá to, že by se z aut stávaly jen nudné, pomalé a ekologické krabice, které se za tichého bzučivého zvuku elektromotorů pomaličku sunou obytnou zónou vypouštěje při tom kytičky. Některá nová auta totiž vypadají spíše na to, že by si dala k snídani pár dětí a matek s kočárky.

Asi se nedá předpokládat, že by se u nás v Evropském svazu socialistických republik (dále jen ESSR) něco takového prosadilo, ale aspoň že Spojené státy a zbytek světa jakžtakž fungují a místní trhy dokáží uživit věci, jako je obří SUV s benzínovým osmiválcem.

Takže zatímco se pohledem ovčana z ESSR může zdát, že svět zaplaví jen tříválcové přeplňované hybridy s pohonem předních kol řízené na dálku z Bruselu, některé automobilky na americké půdě odhalily nové produkty, které jsou ještě rychlejší, silnější a hlavně nesmyslnější než kdy před tím.

Podívejme se třeba na Mercedes-Benz E63 AMG, který teď může mít výkon až 585 koní a točivý moment 800 Nm. Je tu i nové Audi RS7 Sportback, které se mi sice nelíbí, jak vypadá, ale stovku umí za 3,9 sekundy, rozjede se na 305 km/h. A to je principielně v naprostém pořádku. Porsche Cayenne Turbo S je také ptákovina, ale aspoň zatraceně rychlá.

Dále tu máme Jeep Grand Cherokee SRT, který má obří osmiválec 6,4 litru s tradičním rozvodem OHV, 477 koní, 630 Nm a jezdí stejně rychle (na rovině) jako základní Porsche Boxster. A samozřejmě nesmím zapomenout ani na úplně novou generaci Chevroletu Corvette, která určitě bude mít svoje mouchy, ale stejně jí akutně potřebuju.

Jasně, skoro každý den se dozvídáme zprávy o dalším utáhování šroubu, silničním fašismu a buzeraci řidičů, o dalších pseudoekologických zákonech a o tom, jak je potřeba všechno zakázat, zdanit a omezit. Takže to může vypadat, že auto, které váží dvě tuny, má spotřebu dvacet na sto a jezdí 300 km/h, je zbytečnost, se kterou se stejně nedá pořádně jezdit. Ale právě tahle vskutku nesmyslná auta jsou aspoň nějakou náplastí a především signálem, že ještě pořád má někdo odvahu něco takového uvést na trh, aby si to dost praštěný zákazník za své vlastní peníze koupil. Tak těmto rozežraným monstrům držme palce, i když si pak všichni tady v ESSR koupíme tříválcový dieselový hjondéé.

15.1.2013 9:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist