Žák: Že doba nepřeje rychlým autům? A co Detroit?

Autosalon v Detroitu ukázal, že konec neuvěřitelně rychlých aut je ještě v nedohlednu.

Jak tak koukám na exempláře vystavené na autosalonu v Detroitu, nevypadá to, že by se z aut stávaly jen nudné, pomalé a ekologické krabice, které se za tichého bzučivého zvuku elektromotorů pomaličku sunou obytnou zónou vypouštěje při tom kytičky. Některá nová auta totiž vypadají spíše na to, že by si dala k snídani pár dětí a matek s kočárky.

Asi se nedá předpokládat, že by se u nás v Evropském svazu socialistických republik (dále jen ESSR) něco takového prosadilo, ale aspoň že Spojené státy a zbytek světa jakžtakž fungují a místní trhy dokáží uživit věci, jako je obří SUV s benzínovým osmiválcem.

Takže zatímco se pohledem ovčana z ESSR může zdát, že svět zaplaví jen tříválcové přeplňované hybridy s pohonem předních kol řízené na dálku z Bruselu, některé automobilky na americké půdě odhalily nové produkty, které jsou ještě rychlejší, silnější a hlavně nesmyslnější než kdy před tím.

Podívejme se třeba na Mercedes-Benz E63 AMG, který teď může mít výkon až 585 koní a točivý moment 800 Nm. Je tu i nové Audi RS7 Sportback, které se mi sice nelíbí, jak vypadá, ale stovku umí za 3,9 sekundy, rozjede se na 305 km/h. A to je principielně v naprostém pořádku. Porsche Cayenne Turbo S je také ptákovina, ale aspoň zatraceně rychlá.

Dále tu máme Jeep Grand Cherokee SRT, který má obří osmiválec 6,4 litru s tradičním rozvodem OHV, 477 koní, 630 Nm a jezdí stejně rychle (na rovině) jako základní Porsche Boxster. A samozřejmě nesmím zapomenout ani na úplně novou generaci Chevroletu Corvette, která určitě bude mít svoje mouchy, ale stejně jí akutně potřebuju.

Jasně, skoro každý den se dozvídáme zprávy o dalším utáhování šroubu, silničním fašismu a buzeraci řidičů, o dalších pseudoekologických zákonech a o tom, jak je potřeba všechno zakázat, zdanit a omezit. Takže to může vypadat, že auto, které váží dvě tuny, má spotřebu dvacet na sto a jezdí 300 km/h, je zbytečnost, se kterou se stejně nedá pořádně jezdit. Ale právě tahle vskutku nesmyslná auta jsou aspoň nějakou náplastí a především signálem, že ještě pořád má někdo odvahu něco takového uvést na trh, aby si to dost praštěný zákazník za své vlastní peníze koupil. Tak těmto rozežraným monstrům držme palce, i když si pak všichni tady v ESSR koupíme tříválcový dieselový hjondéé.

15.1.2013 9:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist