Test Audi S8 4.0 TFSI quattro aneb Dobrý den, Vaše královská Milosti

Rychlost, hbitost, elegance, šarm a pohodlí. Slova, která stačí, abyste pochopili, o čem nová S8 je. Jen se nesmíte dívat na cenovku.
img_5207-1100x618.jpgCelá galerie 32 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 10

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9

Ta nejnadupanější verze áosmičky, tedy S8, je opravdu něco. Nádherně vypadá, brutálně zní a jede a ještě je schopná se zvedat nejen před retardéry.

Z vizuálního hlediska se jí nic nevyrovná. Přes příď se rozprostírá velká Single frame maska doplněná úzkými laserovými světlomety, které vystavují na odiv ono luxusní zpracování.

Stejně tak odpředu vystupující chromově stříbrné prvky, které jsou nejvíce patrné na zrcátkách, dále se táhnou kolem chrániče prahů a lemují okénka a jsou zakončené až na samotné zádi.

Tam krásně doplňuji OLED světlomety, jejichž světelný podpis si můžete při koupi sami vybrat, a dokonale splývají se čtyřmi chromovanými velkými koncovkami výfuku, které neslouží pouze pro parádu, ale splňují i svou funkci.

Při pohledu ze strany vás upoutají obří kola, která jsou ve standardní verzi dodávaná jako 20palcová. My měli dokonce 21palcová, a to už je jízda králů. Vše doplněno krásně černou karoserií, která dává najevo, že je auto opravdovou známkou luxusu, ale ponechává si jemný punc anonymity.

Interiér auta skýtá pro smrtelníka mnohá překvapení – co je celým vnitřkem protknuto, je ta nejjemnější kůže. Nejvíce si ji lze povšimnout na bílých sedačkách, které mají kromě funkce vyhřívání také odvětrávání, ale i funkci masážní. A aby toho nebylo málo, vyhřívané jsou i loketní opěrky.

S8 nabízí hned trojici displejů, a to v podobě virtuálního kokpitu, středový displej vybavený systémem MMI a pod ním displej ovládání tepelného komfortu.

První zmiňovaný má klasické audiňácké prvky, takže si můžete přepínat mezi klasickými budíky i navigací. Druhý v pořadí též nenabízí nic speciálního, ale udržuje si kvality standardu – nejzajímavější jsou dotyková tlačítka, která simulují ta fyzická a tím pádem mají haptickou odezvu, abyste pochopili, že jste je zmáčkli.

Čeho ale opravdu nejsem fanda, je to ovládání klimatizace – to si myslím, že by mělo být méně futuristické, protože odvádí pozornost od samotného řízení.

V interiéru je také velmi mnoho prostoru. Jak vpředu, tak vzadu. Dlouháni se sem vejdou v pohodě a ještě si mohou teplo/chlad regulovat přes tablet v loketních opěrkách – no, kdo to má? Jedině ti ministři, kteří se vozí na zadních sedačkách.

A jak to jede? Královsky. Nedá se to srovnat s ničím, co jste doposud znali. I napříč své pětimetrové délce jde za volantem tak lehce, že máte pocit, že ani nezatáčíte.

Jelikož je v tomhle autě propojeno všechno různými senzory a kamerami, dokáže odhadnout na jaké silnici a s jakým povrchem. Dle toho přizpůsobí jízdní vlastnosti, aby je maximalizoval pro co nejkomfortnější jízdní požitek.

Díky vzduchovému podvozku je schopné se zvednout před retardéry tak, že je ani necítíte, a tu samou funkci zapíná i při nastupování i vystupování.

Tenhle mild-hybrid má řazení a samotnou jízdu vyladěnou k dokonalosti, a i když se spotřebou dostanete někam kolem 12 litrů, pořád je to na tuhle obří „kravičku“ dost málo. Co byste taky chtěli od něčeho, co má přes 2 tuny a motor o výkonu 571 koní – lítá to jak torpédo a žere to přiměřeně.

17.1.2022 12:10| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist