Audi A8 (2014): decentní facelift doprovází výkonnější motory

(+ video) Odhalení modernizované vlajkové lodi Audi revoluční prvky nevykazuje, výrobce však přepracoval motory a částečně vylepšil jejich spotřebu.

Nedávné přepracování Mercedesu třídy E nám ukazuje, že hloubkový facelift skutečně může změnit vzhled auta natolik, že pak vypadá spíše jako nová generace než běžně modernizované vůz. Ať si to ale Audi maluje s právě odhalenou vlajkovou lodí A8 po renovaci jakkoli, převrat původního se zkrátka nekoná.

Jak je v podobných případech zvykem, také ingolstadtská limuzína dostala nové nárazníky, přepracovaná světla, upravenou jednodílnou masku chladiče a spousty dalších drobností, které ale ve výsledku z A8 jiné auto nedělají. Přesto za zmínku stojí dříve odhalené hlavní „reflektory“, kterým Audi říká Matrix LED. Jak jejich název naznačuje, jsou sestavené výlučně ze světelných diod a podle předpokladů budou k mání za příplatek.

K menším změnám dochází také pod přední kapotou. Výkon nejslabšího benzínového motoru 3.0 TFSI s kompresorem byl zvýšen z původních 290 na 310 koní, zatímco větší biturbo osmiválec 4.0 TFSI má nyní místo 420 koní o patnáct více, tedy 435 k. Zásadní rozdíl to jistě není, podle Audi to ale stačilo na zkrácení času potřebného k akceleraci z 0 na 100 km/h o desetinu vteřiny, takže auto teď ke zrychlení potřebuje jen 4,5 sekundy. Maximálka zůstává omezena na původních 250 km/h.Na výčet dalších motorů pro konkrétní trhy bude nutné počkat do příští, podrobnější tiskové zprávy, nicméně v Německu (a nepochybujeme, že také u nás) bude A8 v prodeji také s dvojicí dieselových pohonných jednotek 3.0 TDI4.2 TDI. Třílitrový agregát V6 má spíše symbolicky navýšený výkon z 250 na 258 koní a jeho papírová spotřeba spadla ze 6,4 na 5,9 litru na 100 km.

Polepšil si také naftový osmiválec. Jeho nároky na palivo Audi neuvádí, výkon však stoupl z 350 na 385 koní a nejvyšší točivý moment vzrostl z 800 na 850 newtonmetrů. Pokud se ptáte na benzínový dvanáctiválec, Němci zatím sympaticky odolávají a vzkazují do Bruselu „dejte se vycpat“. Pohonná jednotka o objemu 6,3 litru má nadále 500 koní a maximální točivý momentu 625 newtonmetrů.

Na pomyslném vrcholu nadále zůstává verze S8 s menším ale přeplňovaným osmiválcem 4.0 TSFI, který produkuje identických 520 koní při 6000 ot./min. a 650 newtonmetrů v rozmezí od 1700 do 5500 otáček za minutu. Naopak na nejspodnějším stupínku pořád stojí hybridní varianta osazená pouze dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem, který v kombinaci s elektromotorem produkuje 245 koní a 480 Nm a podle tabulek jezdí za 6,3 l/100 km.

Co se týče kabiny Audi A8, automobilka stále zdůrazňuje špičkovou kvalitu materiálů a jejich zpracování, přičemž nechybí spousta komfortních prvků jako třeba odvětrávání a masážní funkce pro přední sedadla anebo třeba možnost objednat si dozadu elektricky ovládaná, individuální křesla také dozadu s možností vytvořit pro pasažéry něco na způsob první třídy s lehátkovou úpravou.

Nástup modernizovaného Audi A8 na německý trh byl naplánován na letošní listopad a nepředpokládáme, že by to u nás mělo být později, připravte si však poněkud větší rozpočet. Cena základního provedení stoupla u našich západních sousedů ze 74 000 na 74 500 Eur a je pravděpodobné, že se u luxusnějších modelů tento rozdíl ještě navýší.

21.8.2013 11:03| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist