Audi A8 (2014): decentní facelift doprovází výkonnější motory

(+ video) Odhalení modernizované vlajkové lodi Audi revoluční prvky nevykazuje, výrobce však přepracoval motory a částečně vylepšil jejich spotřebu.

Nedávné přepracování Mercedesu třídy E nám ukazuje, že hloubkový facelift skutečně může změnit vzhled auta natolik, že pak vypadá spíše jako nová generace než běžně modernizované vůz. Ať si to ale Audi maluje s právě odhalenou vlajkovou lodí A8 po renovaci jakkoli, převrat původního se zkrátka nekoná.

Jak je v podobných případech zvykem, také ingolstadtská limuzína dostala nové nárazníky, přepracovaná světla, upravenou jednodílnou masku chladiče a spousty dalších drobností, které ale ve výsledku z A8 jiné auto nedělají. Přesto za zmínku stojí dříve odhalené hlavní „reflektory“, kterým Audi říká Matrix LED. Jak jejich název naznačuje, jsou sestavené výlučně ze světelných diod a podle předpokladů budou k mání za příplatek.

K menším změnám dochází také pod přední kapotou. Výkon nejslabšího benzínového motoru 3.0 TFSI s kompresorem byl zvýšen z původních 290 na 310 koní, zatímco větší biturbo osmiválec 4.0 TFSI má nyní místo 420 koní o patnáct více, tedy 435 k. Zásadní rozdíl to jistě není, podle Audi to ale stačilo na zkrácení času potřebného k akceleraci z 0 na 100 km/h o desetinu vteřiny, takže auto teď ke zrychlení potřebuje jen 4,5 sekundy. Maximálka zůstává omezena na původních 250 km/h.Na výčet dalších motorů pro konkrétní trhy bude nutné počkat do příští, podrobnější tiskové zprávy, nicméně v Německu (a nepochybujeme, že také u nás) bude A8 v prodeji také s dvojicí dieselových pohonných jednotek 3.0 TDI4.2 TDI. Třílitrový agregát V6 má spíše symbolicky navýšený výkon z 250 na 258 koní a jeho papírová spotřeba spadla ze 6,4 na 5,9 litru na 100 km.

Polepšil si také naftový osmiválec. Jeho nároky na palivo Audi neuvádí, výkon však stoupl z 350 na 385 koní a nejvyšší točivý moment vzrostl z 800 na 850 newtonmetrů. Pokud se ptáte na benzínový dvanáctiválec, Němci zatím sympaticky odolávají a vzkazují do Bruselu „dejte se vycpat“. Pohonná jednotka o objemu 6,3 litru má nadále 500 koní a maximální točivý momentu 625 newtonmetrů.

Na pomyslném vrcholu nadále zůstává verze S8 s menším ale přeplňovaným osmiválcem 4.0 TSFI, který produkuje identických 520 koní při 6000 ot./min. a 650 newtonmetrů v rozmezí od 1700 do 5500 otáček za minutu. Naopak na nejspodnějším stupínku pořád stojí hybridní varianta osazená pouze dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem, který v kombinaci s elektromotorem produkuje 245 koní a 480 Nm a podle tabulek jezdí za 6,3 l/100 km.

Co se týče kabiny Audi A8, automobilka stále zdůrazňuje špičkovou kvalitu materiálů a jejich zpracování, přičemž nechybí spousta komfortních prvků jako třeba odvětrávání a masážní funkce pro přední sedadla anebo třeba možnost objednat si dozadu elektricky ovládaná, individuální křesla také dozadu s možností vytvořit pro pasažéry něco na způsob první třídy s lehátkovou úpravou.

Nástup modernizovaného Audi A8 na německý trh byl naplánován na letošní listopad a nepředpokládáme, že by to u nás mělo být později, připravte si však poněkud větší rozpočet. Cena základního provedení stoupla u našich západních sousedů ze 74 000 na 74 500 Eur a je pravděpodobné, že se u luxusnějších modelů tento rozdíl ještě navýší.

21.8.2013 11:03| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist