Audi S8 plus (2015): nejostřejší verze vlajkové lodi dostala 605 koní, stovku dá za 3,8 s

Model S8 překonával dvanáctiválcové Audi A8 pouze o 20 koní, s příchodem vyladěné verze 4.0 TFSI V8 se však největší model značky přehoupl s výkonem přes 600 koní.

Pokud je možné z přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce EA888 vyždímat bez větších obtíží 300 koní, kolik jich bude u motoru s dvojnásobným objemem i počtem válců? Odpověď je jistě triviální, až dosud však koncern VW a jeho ingolstadtská značka Audi nenabízely z čtyřlitrového osmiválce TFSI více než 560 koní.

Pod kapotou vlajkové lodi s označením S8 byla tato pohonná jednotka „podladěná“ ještě o kousek víc, když produkovala 520 koňských sil při 5800 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 650 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 1700 do 5500 ot./min. S nástupem nového Audi S8 plus se však pravidla mění.

Vůz svým označení navazuje na někdejší modely RS6 plus, tentokrát se však továrního tuningu dočkala největší typová řada. S8 plus dostala 4.0 TFSI s výkonem 605 koní při 6100 až 6800 otáčkách za minutu a točivým momentem 700 Nm od 1750 do 6000 otáček, který je možné pomocí funkce overboost krátkodobě zvýšit až na 750 newtonmetrů při 2500 až 5500 ot./min.

Ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou, pohonem všech kol quattro s integrovaným sportovním diferenciálem je možné akcelerovat na stovku za 3,8 sekundy (což je o desetinu lepší čas než v případě menší RS6), jezdit obligátních 250 anebo s příplatkovým paketem Dynamic prohánět po dálnicích Porsche díky elektronickému omezovači posunutému na 305 kilometrů v hodině.

Popisováním vnějších změn na karoserii vás unavovat nebudeme, za zmínku snad stojí jen fakt, že auto dostalo 21palcová kola nazutá do pneumatik o rozměru 275/35 R21. Za nimi je dodatečně vyladěné vzduchové adaptivní pérování, karbon-keramické brzdy a vespod byl implantován nový výfukový systém vyladěný u quattro GmbH.

Prodej Audi S8 plus startuje v listopadu a v Německu byla jeho cena stanovena na 145 200 eur, v přepočtu 3,9 milionu korun.

5.8.2015 1:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist