Týden s naftou: Kdo vyrábí nejúspornější diesely?

Volba toho správného dieselového vozu je vždy těžká. Pokud chcete tu nejnižší spotřebu, máme pro vás naše žhavé kandidáty.

Přinášíme vám přehled nejúspornějších naftových vozů na českém trhu. Jak jsme postupovali při výběru? Z každého segmentu jsme vybrali ty nejadekvátnější aspiranty a srovnali kombinovanou spotřebu uváděnou výrobcem. Samozřejmě víme, že ta většinou bývá nižší než číslo, kterého dosáhnete v běžném provozu, ale to je téma na jiný článek. Pro nás bylo důležité srovnání – a to dopadlo takhle:

AUTA DO MĚSTA

Nejúspornější: Smart CDI – 3,4 l/100 km
Z 800 kubických centimetrů nedostanete více než 33 kW/45 koní. A zavazadlový prostor je jen o chloupek větší než u průměrného skůtru. Smart však nabízí celou řadu výhod, z nichž snadné parkování ve stísněných místech a spotřeba pouhých 3,4 litru nafty na 100 kilometrů jsou jen ty nejviditelnější. A na rozdíl od skútru na vás neprší.

Další volba: Nové Mini One D (stop-start) – 3,9 l/100 km
Ještě se neprodává, ale co chtít víc? Reinkarnace kultovního Mini se skvělým designem, čtyřmi plnohodnotnými sedačkami, kufrem a fantasticky nízkou spotřebou prakticky nenachází rovnocenného soupeře.

Tihle taky nežerou:
Peugeot 107 1,4 HDI  – 4,1 l/100 km
Toyota Aygo 1,4 D – 4,1 l/100 km
Citroën C1 1,4 HDI – 4,1 l/100 km
Toyota Yaris 1,4 D4-D 4,5 l/100 km
Kia Picanto 1,1 D – 4,2 l/100 km
Fiat Panda 1,3 Mulitjet – 4,3 l/100 km
 

NIŽŠÍ STŘEDNÍ TŘÍDA

Nejúspornější: Ford Focus 1,6 TDCi 90 k – 4,7 l/100 km
Focus není jen nejúspornějším dieselovým vozem ve třídě C. Vyniká také kvalitou interiéru, dostatkem místa pro pasažéry i zavazadla a velmi dobrými motory. Skutečným trumfovým esem v rukávu Fordu je však skvěle naladěný podvozek, který dokáže proměnit i cestu do práce v málem sportovní zážitek.

Další volba: Citroën C4 1,6 HDI – 4,7 l/100 km
Pro ty, kterým přijde Ford příliš sterilní, je zde stylová C4 se svěžím designem a komfortním podvozkem. Máte také jistotu, že se za ní budou lidé otáčet ještě za pět let. A motor, který ve větším C4 Picasso jen velmi lehce nestíhá, si s hatchbackem umí velmi dobře poradit.

Tihle taky nežerou:
Kia ceed 1,6 CRDi – 4,7 l/100 km
Opel Astra 1,3 CDTi – 4,8 l/100 km (1,7 CDTi – 5,0 l/100 km)
Volvo C30 1,6 D – 4,9 l/100 km
Volkswagen Golf 1,9 TDI – 5,0 l/100 km
Toyota Auris 1,4 D-4D – 5,0 l/100 km
Fiat Bravo 1,9 Multijet – 5,3 l/100 km
BMW 118d – 5,6 l/100 km

 
STŘEDNÍ TŘÍDA

Nejúspornější: Volkswagen Passat Bluemotion TDI – 5,1 l/100 km
Volkswagen Passat je dobré auto. Kvalitní materiály, komfort, dobré jízdní vlastnosti, elegantní vzhled… A velká blýskavá maska vyzařuje zdravé sebevědomí. Rozměrný kufr a spousta promyšlených odkládacích prostor dělají z Passatu všestranně použitelné auto, ale nebudete se vněm stydět ani na premiéře filmu či před luxusní restaurací. Jestli ovšem chcete, aby vás jeho neprůstřelná image moc nestála, potřebujete motor Bluemotion s bezkonkurenční spotřebou 5,1 l/100 km.

Další volba: Škoda Octavia 1,9 TDI PD 77kw – 5,1 l/100 km
Proč nevsadit na klasiku? Škoda Octavia je nejúspěšnějším hráčem na našem trhu, i přes zastaralý agregát 1,9 TDI PD. Pokud Octavii odpustíte ne příliš kultivovaný projev motoru, dostanete dobré auto, šité na míru českému zákazníkovi. Stejná spotřeba jako v případě Passatu Bluemotion připadá na vrub nižší hmotnosti – rozvorem a použitou technikou Octavia spadá o segment níž.

Tihle taky nežerou:
Honda Accord 2,2 CDTI – 5,4 l/100 km
Peugeot 407 1,6 HDI – 5,5 l/100 km
BMW 318d Stop-start – 5,7 l/100 km
Ford Mondeo 2,0 Duratorq TDCi – 5,9 l/100 km
Mercedes C200 CDI – 6,1 l/100 km
 

KOMPAKTNÍ SUV A OFF-ROADY

Nejúspornější: Fiat Panda Cross 4×4 1.3 JTD – 5,3 l/100 km
Neděláme si legraci, podle našich kritérií je Panda Cross skutečně nejúspornější čtyřkolkou. Standardní Panda je zábavné malé auto a pokud přidáte pohon všech kol, dokáže si velmi dobře poradit i s terénem. A parkuje se s ní téměř stejně snadno jako se Smartem.

Další volba: Nissan Qashqai 1,5 TDI – 5,4 l/100 km
Benzínový Qashqai jsme měli nedávno v testu, kde ukázal se jako zajímavé a zábavné auto. Když si ho objednáte s dieselovým motorem 1.5 dCi, musíte oželet pohon všech kol. Spotřeba je však na podobně dimenzovaný vůz úctyhodná. Pokud se nechystáte na Rally Paříž Dakar, měly by vám k vyřešení ošemetných situací mimo silnici stačit pneumatiky s vysokým profilem a vyšší světlost. 

Tihle taky nežerou:
Honda CRV 2,2 DOHC – 6,5 l/100 km
Toyota RAV4 2,2 D-4D – 6,6 l/100 km
Hyundai Tuscon 2,0 CRDi – 7,1 l/100 km
BMW X3 2,0d – 7,2 l/100 km
Land Rover Freelander 2,2 TD4 – 7,5 l/100 km
Opel Antara – 2,0 CDTi – 7,6 l/100 km
 

VELKÁ SUV

Nejúspornější: Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi – 8,1 l/100 km
Atraktivní vzhled, motor se 150 koňmi, prostorný interiér – a když Honza Koubek se svými 197 centimetry říká prostorný, určitě to něco znamená. Třetí řada sedadel je vhodná jen pro děti a liliputy, ale nikdo jiný vám tak velké auto za tak dobrou cenu neprodá.

Další volba: Volvo XC 90 D5 – 8,2 l/100 km
Vůbec první SUV s variabilním sedmimístným interiérem změnilo pravidla hry v této třídě. Diesel je pro tento vůz ideální volbou, i když konkurence nabízí objemnější motory s větším počtem válců a vyšším výkonem.

Tihle taky nežerou:
BMW X5 – 3,0d – 8,7 l/100 km
Mercedes ML280 – 9,4  l/100 km
Volkswagen Touareg 2,5 TDI – 10,1 l/100 km
Audi Q7 – 3,0 TDI – 10,5 l/100 km
Land Rover Discovery 3,0 – 11,3 l/100 km

LUXUSNÍ SEDANY

Nejúspornější: BMW 730d – 8,2 l/100 km
Sedmičková řada BMW je k dispozici i s třílitrovým dieselem. Pokud se pro ni rozhodnete, vypovídá to o několika věcech. Chcete luxusní vůz. Neradi utrácíte za palivo. A když už vyrazíte na cestu, nehodláte každou chvíli zastavovat u pumpy. Výkon 231 koní úplně stačí k rozjezdu z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy při kombinované spotřebě 8,2 litru nafty na 100 kilometrů.

Další volba: Mercedes-Benz S320 CDI – 8,3 l/100 km
Také Mercedes nabízí luxusní limuzínu pro spořivé jedince. Ale má v zásobě ještě jedno překvapení. Údajně se chystá verze s motorem Bluetec o objemu 2,2 litru, která dosáhne průměrné spotřeby 6,6 l/100 km.

Tihle taky nežerou:
Audi A8 3,0 TDI – 8,4 l/100 km
Citroën C6 2,7 HDI – 8,7 l/100 km

KABRIOLETY

Nejúspornější: Opel Tigra TT 1,3 CDTi – 4,6 l/100 km
Že vůně nafty a nebe nad hlavou nejdou dohromady? Hloupost. Tigra vypadá úchvatně a vyjížďky v tomto malém kabrioletu si určitě zamilujete. Modré nebe nad hlavou je pro každý vůz bránou do jiného světa a pokud nebude počasí spolupracovat, pevná střecha se rozloží nad hlavami cestujících za 18 sekund.

Další volba: Peugeot 207 CC 1,6 HDI – 5,2 l/100 km
U tohoto vozu si můžete být jisti jedním – nikdo vás nepřehlédne. Obrovský nasávací otvor v čele masky a protáhlá světla činí z 207 CC krásný šperk, který se určitě bude skvěle vyjímat na okreskách i na francouzské riviéře.

Tihle taky nežerou:
Ford Focus CC 2,0 TDCi – 5,9 l/100 km
Volkswagen Eos 2,0 TDI – 6,0 l/100 km
Audi A4 Cabrio 2,0 TDI – 6,4 l/100 km
BMW 330d – 6,8 l/100 km
 

ZÁVODNÍ SPECIÁLY PRO LE MANS

Výsledky dieselových vozů v závodě 24 hodin Le Mans mluví za vše – nafta nepatří do kamen, patří do aut a i do závoďáků. Jsou úspornější a mají lepší točivý moment než benzínové vozy.

Audi R10 V12 TDI
Hliníkový dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 5,5 litru má na kontě působivé výsledky. R10 zvítězila v mnoha vytrvalostních závodech jak v Evropě, tak ve Spojených státech. Udávaný výkon je 650 koní, točivý moment 1100 Nm je k dispozici v rozmezí 3000 až 5000 ot./min. 

Peugeot 908 HDi FAP
I francouzská automobilka pochopila, že úspěchy na závodních tratích mohou podpořit prodej dieselových modelů. Vůz vybavený pětiapůllitrovým dvanáctiválcem má výkon 700 koní a již získal vítězství v závodě 1000 km na Monze. Třetího června v Le Mans skončil Peugeot 908 po 359 kolech druhý za Audi R10.

 

Richard Herbich

16.7.2007 7:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist