Mercedes-Benz E63 AMG v novém i jako čtyřkolka

Pohon všech kol 4MATIC je součástí příplatkové výbavy, takže pokud se na to cítíte a rádi zametáte kruháč u Tesca bokem, pořád máte možnost.

Pokud chodíte na Autoweb pravidelně, patrně víte, že mám pro rychlé přemotorované kombíky slabost. Proto se mi nedivte, pokud následující řádky budou zaujaté a neobjektivní. Mercedes-Benz totiž navázal na facelift třídy E a představil modernizované modely E63 AMGE63 AMG Combi.

Na tom by nebylo nic extra zvláštního, protože auta dostala jen nová přední světla, nárazník, masku chladiče a zadní lampy z Kie Sorento. Ovšem pod kapotou se událo několik změn, které by nás opravdu mohly zajímat. Předně pohon – poprvé v historii standardních modelů AMG (nepočítáme SUV) se objevuje pod kapotou pohon všech kol 4MATIC. Ten posílá dozadu 67 % výkonu a ještě disponuje elektronickou uzávěrkou, takže vrozený charakter vozů AMG by zmizet neměl.

Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie

Mercedes-Benz E-Class fotogalerie

Normálně by to bylo zase zvěrstvo proti tradicím, v čemž si libuje třeba automobilka BMW, ale Mercedes dál nabízí klasickou zadokolku a ještě k tomu přihodil ostřejší verzi S-AMG, která má pořádný výkon. Rovněž si můžete přikoupit poctivý samosvor, se kterým bude jízda bokem skutečný zážitek.

DOPORUČUJEME: Mercedes-Benz C63 AMG Coupé – redakční test

Dvakrát přeplňovaný osmiválec 5,5 litru produkuje standardně slušných 557 koní a 720 Nm, ale ostřejší verze S-AMG je ze sebe schopná dostat výkon až 585 koní a točivý moment 800 Nm. No, není divu, že se ten pohon všech kol může někomu hodit. V tiskové zprávě jsem nenašel údaje zrychlení a maximální rychlosti, ale patrně se jedná o data, která nejsou zatím pozemské přístroje schopné zaznamenat. Zavolám do NASA, jestli nezjistili nějakou podezřelou aktivitu na orbitu…

Rozepisovat se o všech těch tlačítkách a zkratkách, kterými jsou modely E63 AMG vybaveny, asi moc smyslu nemá. Tady jde především o to, že má auto obrovský výkon a že vyžaduje řidiče, který ví, co dělá. A tak je to správné.

15.1.2013 2:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist