Mercedes-Benz E63 AMG v novém i jako čtyřkolka

Pohon všech kol 4MATIC je součástí příplatkové výbavy, takže pokud se na to cítíte a rádi zametáte kruháč u Tesca bokem, pořád máte možnost.

Pokud chodíte na Autoweb pravidelně, patrně víte, že mám pro rychlé přemotorované kombíky slabost. Proto se mi nedivte, pokud následující řádky budou zaujaté a neobjektivní. Mercedes-Benz totiž navázal na facelift třídy E a představil modernizované modely E63 AMGE63 AMG Combi.

Na tom by nebylo nic extra zvláštního, protože auta dostala jen nová přední světla, nárazník, masku chladiče a zadní lampy z Kie Sorento. Ovšem pod kapotou se událo několik změn, které by nás opravdu mohly zajímat. Předně pohon – poprvé v historii standardních modelů AMG (nepočítáme SUV) se objevuje pod kapotou pohon všech kol 4MATIC. Ten posílá dozadu 67 % výkonu a ještě disponuje elektronickou uzávěrkou, takže vrozený charakter vozů AMG by zmizet neměl.

Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie

Mercedes-Benz E-Class fotogalerie

Normálně by to bylo zase zvěrstvo proti tradicím, v čemž si libuje třeba automobilka BMW, ale Mercedes dál nabízí klasickou zadokolku a ještě k tomu přihodil ostřejší verzi S-AMG, která má pořádný výkon. Rovněž si můžete přikoupit poctivý samosvor, se kterým bude jízda bokem skutečný zážitek.

DOPORUČUJEME: Mercedes-Benz C63 AMG Coupé – redakční test

Dvakrát přeplňovaný osmiválec 5,5 litru produkuje standardně slušných 557 koní a 720 Nm, ale ostřejší verze S-AMG je ze sebe schopná dostat výkon až 585 koní a točivý moment 800 Nm. No, není divu, že se ten pohon všech kol může někomu hodit. V tiskové zprávě jsem nenašel údaje zrychlení a maximální rychlosti, ale patrně se jedná o data, která nejsou zatím pozemské přístroje schopné zaznamenat. Zavolám do NASA, jestli nezjistili nějakou podezřelou aktivitu na orbitu…

Rozepisovat se o všech těch tlačítkách a zkratkách, kterými jsou modely E63 AMG vybaveny, asi moc smyslu nemá. Tady jde především o to, že má auto obrovský výkon a že vyžaduje řidiče, který ví, co dělá. A tak je to správné.

15.1.2013 2:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist