Toyota MR2 možná chystá návrat. Fanoušci ale úplně nadšení nebudou

Toyota se netají tím, že by po případném úspěchu modelu Supra ráda oživila i další ikonické vozy. V případě roadsteru s motorem uprostřed je však ve hře zásadní twist.

Foto: Toyota

Malý otevřený vůz japonské značky byl pravděpodobně nejdostupnějším sporťákem s motorem uprostřed. Tři generace vyráběné v průběhu 23 let vynikaly nízkou váhou a skvělými jízdními vlastnostmi, zároveň však prosluly zákeřným chováním na limitu. Mnoho z nich ukončilo svou životní pouť poté, co řidiče překvapila náhlá přetáčivost vozu.

Výroba třetí generace se zastavila v roce 2007 poté, co začátkem milénia opadl zájem o sportovní vozy nižších segmentů, a hřebíček do rakve případné další generace zabila nastupující ekonomická krize, která ostatně zabila i všechny ostatní sportovní modely značky. Toyota ale nyní vyhlíží lepší časy a po GT86 a Supře by ráda reinkarnovala i další své sportovní vozy. Vše je ovšem stále pouze ve fázi plánování a není jasná nejen podoba, ale ani forma nových vozů.

Britský Autocar nyní přišel s předpokladem, že by budoucí reinkarnace mohla spatřit světlo světa s elektrickým pohonným ústrojím, a to hlavně z důvodu snížení nákladů. Pokud by totiž Toyota chtěla představit světu levný sportovní vůz, musela by opět přistoupit k partnerství s jinou značkou stejně jako v případě modelů GT86 a Supra, nebo by se mohla vydat cestou elektrifikace modelu. Právě druhá zmíněná varianta by mohla ušetřit značce značné finanční prostředky. Vůz by se mohl reálně dostat na trh někdy v polovině příštího desetiletí a tou dobou už bude mít Toyota s elektromobily bohaté zkušenosti. Výdrž baterie by navíc již mohla být na velmi slušné úrovni.

Baterie v podlaze a lehký elektromotor umístěný za zadními sedačkami mohl vozu navíc pomoct nabýt podobný charakter, jenž měly dřívější modely – přestože lze asi jen těžko od vozu očekávat tendence k zrádné přetáčivosti, které bez pochyb zkrotí hromada elektroniky již v jejím prvopočátku. Lehký sporťák by navíc nemusel tolik trpět kvůli omezeného dojezdu – sportovní modely jsou přece jen k delším přesunům používány spíše sporadicky.

31.10.2018 8:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: Autocar.co.uk
Více o tématu: sportovní vozyToyota

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist