Toyota MR2 možná chystá návrat. Fanoušci ale úplně nadšení nebudou

Toyota se netají tím, že by po případném úspěchu modelu Supra ráda oživila i další ikonické vozy. V případě roadsteru s motorem uprostřed je však ve hře zásadní twist.

Foto: Toyota

Malý otevřený vůz japonské značky byl pravděpodobně nejdostupnějším sporťákem s motorem uprostřed. Tři generace vyráběné v průběhu 23 let vynikaly nízkou váhou a skvělými jízdními vlastnostmi, zároveň však prosluly zákeřným chováním na limitu. Mnoho z nich ukončilo svou životní pouť poté, co řidiče překvapila náhlá přetáčivost vozu.

Výroba třetí generace se zastavila v roce 2007 poté, co začátkem milénia opadl zájem o sportovní vozy nižších segmentů, a hřebíček do rakve případné další generace zabila nastupující ekonomická krize, která ostatně zabila i všechny ostatní sportovní modely značky. Toyota ale nyní vyhlíží lepší časy a po GT86 a Supře by ráda reinkarnovala i další své sportovní vozy. Vše je ovšem stále pouze ve fázi plánování a není jasná nejen podoba, ale ani forma nových vozů.

Britský Autocar nyní přišel s předpokladem, že by budoucí reinkarnace mohla spatřit světlo světa s elektrickým pohonným ústrojím, a to hlavně z důvodu snížení nákladů. Pokud by totiž Toyota chtěla představit světu levný sportovní vůz, musela by opět přistoupit k partnerství s jinou značkou stejně jako v případě modelů GT86 a Supra, nebo by se mohla vydat cestou elektrifikace modelu. Právě druhá zmíněná varianta by mohla ušetřit značce značné finanční prostředky. Vůz by se mohl reálně dostat na trh někdy v polovině příštího desetiletí a tou dobou už bude mít Toyota s elektromobily bohaté zkušenosti. Výdrž baterie by navíc již mohla být na velmi slušné úrovni.

Baterie v podlaze a lehký elektromotor umístěný za zadními sedačkami mohl vozu navíc pomoct nabýt podobný charakter, jenž měly dřívější modely – přestože lze asi jen těžko od vozu očekávat tendence k zrádné přetáčivosti, které bez pochyb zkrotí hromada elektroniky již v jejím prvopočátku. Lehký sporťák by navíc nemusel tolik trpět kvůli omezeného dojezdu – sportovní modely jsou přece jen k delším přesunům používány spíše sporadicky.

31.10.2018 8:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: Autocar.co.uk
Více o tématu: sportovní vozyToyota

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist