Toyota chce vedle nové Supry oživit i slavné názvy Celica nebo MR2

Poslední léta sportovním vozům nepřála. Ty, které nezahubila poslední finanční krize zadupala nastupující módní vlna crossoverů. Možná se ale zase blýská na lepší časy.
titulka-57-1100x618.jpg

Zdroj: Toyota

Zatímco devadesátá léta a počátek nového milénia byly plné sportovních vozů všech kategorií, dnes jsou opravdu sportovní vozy zastoupeny na trhu vyloženě úzce a až na výjimky převážně ve vyšších segmentech. Ano, sice zde máme spoustu sportovně se tvářících vozů s tlačítkem a zvukem z repráčků, ale skutečně zábavných a hravých vozů je akutní nedostatek. Možná se už ale vše zase trochu obrací k lepšímu.

Toyota se nyní po letech snaží oživit Supru a vkládá do ní velké naděje. Úspěch Supry by totiž mohl tak trochu vydláždit cestičku pro sportovní vozy v nižších segmentech, ve kterých je ovšem obecně po sportovních vozech trochu menší poptávka. Tu navíc povětšinou dokáže uspokojit Mazda MX-5, která vlastně nyní nemá přímou konkurenci.

Pomocný vedoucí vývoje Masayuki Kai naznačil v rozhovoru pro Road & Track, že návrat k vývoji sportovních vozů je pro Toyotu trochu komplikovanější. Zatímco Mazda se se svým roadsterem dokázala udržet na trhu celou dobu a postupně se vyvíjet, Toyota uložila Supru k ledu na dlouhých 16 let a po té době již technologicky neměla na co navazovat. Supra je přitom tím hlavním tahákem japonské značky a zákazníkům chyběla nejvíce.

Podle Kaie další vývoj závisí na požadavcích trhu, nicméně Toyota by ráda využila příležitosti a ráda by oživila značky Celica a MR2. Momentálně sice vozy nejsou ani v počátečních fázích vývoje a teprve se formují vize, Kai ale naznačil nejpravděpodobnější možnost modelu Celica s pohonem všech kol stejně jako tomu bylo v dobách její největší slávy.

Nová MR-2 by samozřejmě spoléhala na původní koncepci vozu s motorem uprostřed a zadní náhon. Nakonec se samozřejmě můžeme dočkat naprosto jiného vozu, pokud si jej bude trh žádat. Nicméně mělo by se jednat o sportovní model doplňující Supru a GT86.

1.10.2018 12:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: Road & Track

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist