Test Volkswagenu Golf 2.0 TDI Evo, osvědčeného univerzála

Nový Golf přitahuje pozornost hlavně mild-hybridním motorem 1.5 eTSI, jak ale funguje osvědčený univerzál s 2.0 TDI?
img_0072-1100x618.jpg Zdroj: Autoweb.cz

Volkswagen na podzim 2019 představil dlouho očekávanou osmou generaci populárního Golfu. Novinka z Wolfsburgu se už řadu měsíců prodává na evropském trhu a my jsme konečně měli příležitost vyzkoušet první auto. Námi testovaný Golf byl poháněný vznětovou motorizací 2.0 TDI Evo s dvouspojkovou převodovkou DSG.

Základem nejnovější generace Volkswagenu Golf je modernizovaná platforma MQB, kterou sdílí s koncernovými sourozenci Audi A3, Seat León a Škoda Octavia. Nový Golf je od základu nový, ale exteriérový design se může zdát jako pouhá evoluce předchozích tvarů. Zákazníkům se ale moderní vzhled nových Golfů líbí a návrháři se rozhodli upravit původní linie směrem minimalismu a budoucnosti.

Nejnovější Golf je hezké moderní auto s čistými liniemi, ale s příplatkovým šedým lakem Moonstone je až příliš nenápadným autem, které pomůže introvertům splynout s davem. Je škoda, že se návrháři neodvázali při výběru barev karoserie, protože opravdových barev je k dispozici jen velmi omezené množství. Nejveselejší barvou je limetkově žlutá, kterou doplňují pouze tmavé odstíny červené a modré. Zbytek vzorníků barev tvoří několik odstínů šedé.

Nejzajímavějším designovým prvkem elegantního osmičkového Golfu nepochybně jsou přední světlomety s technologií LED Matrix, jejichž tvar vytváří nejvýraznější odlišnost od předchozích generací. Zadní části dominují modernizované zadní LED svítilny a přepracované logo Volkswagenu, které tradičně skrývá otevírání dveří zavazadlového prostoru. Výfukové koncovky tady ale nehledejte, protože jsou jen naznačeny ozdobným chromovaným rámečkem, ale skutečné potrubí se nachází pod autem.

Zvenku nový Golf vypadá jako pouhá evoluce, ale v interiéru se odehrála rozsáhlá revoluce. Radikální změnou je odstranění většiny mechanických ovladačů a tlačítek, které nahradila digitální tlačítka a ovládání vozu skrze dotykový displej infotainmentu. Minimalistický interiér vypadá senzačně, ale na nové rozmístění ovládacích prvků si budete chvíli zvykat. Ve starších Golfech jste se za volantem rychle zorientovali, ale v nejnovějším nástupci budete ovládání různých funkcí chvíli hledat.

Hlavním prvkem palubní desky je dvojice velkých displejů. Přístrojový štít před řidičem se definitivně zbavil tradičních ručiček a displej infotainmentu slouží k ovládání klimatizace, multimédií, nastavení vozu a vypínání otravného systému stop-start. V základní verzi je Golf vybavený displejem s uhlopříčkou 8 palců, u vyšších verzí pak s uhlopříčkou 10,25 palce. Dotyková tlačítka okolo tlačítka varovných světel slouží jako zkrácené volby do menu asistenčních systémů, klimatizace, asistenta parkování a jízdních režimů.

Volkswagen s novou generací Golfu opět vylepšil celkovou kvalitu a z hlediska prostoru se toho mezigeneračně příliš nezměnilo. Na předních i zadních sedadlech se pohodlně usadí i pasažéři vyššího vzrůstu. Zavazadlový prostor se standardním objemem 380 litrů není z největších, ale má praktický pravidelný tvar a možnost vybavení dojezdovým kolem za příplatek.

V aktuální době jsou motorizace nového Golfu tvořeny zážehovými patnáctistovkami TSI a eTSI a vznětovým dvoulitrem TDI Evo. Námi testovaný Golf s modernizovaným dvoulitrovým turbodieselem sice nepřitahuje zvědavé pohledy jako mild-hybridní motor 1.5 eTSI, ale může být nejlepší volbou pro řidiče, kteří často cestují na dlouhých trasách. Umí totiž jezdit s velmi příznivou spotřebou a přitom si zachovává solidní jízdní dynamiku.

Čtyřválec 2.0 TDI Evo vyvine nejvyšší výkon 150 koní při 3 500 ot./min. a točivý moment 360 newtonmetrů při 1 750–2 750 ot./min. Podle tabulkových parametrů s ním Golf zrychlí za stovku za 8,8 sekundy a rozjede se až na 223 kilometrů v hodině. V reálném světě je jízdní dynamika opravdu slušná. Motor ze sebe vydává to nejlepší v nízkém a středním pásmu otáček a Golf je s ním příjemně pružný při zrychlování na dálnici nebo při předjíždění.

Standardně dodávanou převodovkou motorizace 2.0 TDI Evo je sedmistupňová dvouspojková skříň DSG. S manuálem si Golf s turbodieselem bohužel nekoupíte, ale to příliš nevadí. Dvouspojková převodovka při většině jízdních situací řadí hladce a udržuje motor v nízkých otáčkách, aniž by nepříjemně duněl a vibroval do interiéru. Příjemný je i komfortně naladěný podvozek.

Hlavním důvodem, proč byste u nového Golfu měli přemýšlet o dvoulitrovém turbodieselu je velmi nízká spotřeba paliva. Golf s padesátilitrovou nádrží totiž umí ujet více než 1 000 kilometrů na jediné natankování a během našeho týdenního testování se kombinovaná spotřeba nafty pohybovala okolo 4 litrů na 100 kilometrů.

Volkswagen se s osmou generací populárního Golfu vydal do digitálního věku. Oproti minulému modelu se toho změnilo opravdu hodně, ale i přesto se hlavní poslání Golfu nijak nemění. Stále jej můžeme považovat za etalon ve své třídě a vůz, se kterým je každodenní život v přeplněných městech zase o něco snazší.

8.10.2020 11:02| autor: Lukáš Volšický

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist