Test Dacia Sandero 1.0 TCe 100 LPG: Začínáme dlouhodobý test

Dacia Sandero si jako jedno z nejlevnějších aut na českém trhu získalo velkou popularitu. Jak se nám s ní bude žít půl roku?
img_9612-1100x618.jpgCelá galerie 67 Zdroj: Hugo Kottás

Dacia Sandero je jedním z nejpopulárnějších vozů na českých silnicích. Vždyť není divu, donedávna platila za vůbec nejlevnější nové auto, a přestože o tento status už přišla, stále patří mezi nejlevnější cesty, jak si pořídit úplně nový vůz.

Rumunský hatchback možná mezigeneračně zdražil, také je však mnohem modernější než jeho předchůdce. Stojí na zcela nové podvozkové platformě, dostal modernější bezpečnostní výbavu, kabina posádky je prostornější, stejně jako zavazadelník, a modernizace doznal i multimediální systém.

Zkrátka nové Sandero je všech ohledech lepším autem a potvrzují to redakční testy většiny tuzemských i zahraničních médií. Dacia Sandero si dobře vede i proti svým konkurentům, ačkoliv díky vyšší ceně už poněkud ztrácí svoje hlavní lákadlo.

Sandero je celkově velmi sympatické auto a populární mezi zákazníky. Proto jsme se rozhodli sáhnout po dlouhodobém testu a vyzkoušet, jak obstojí za půl roku „vlastnictví“. Nyní si auto představíme, později se zaměříme na spotřebu paliva, vyzkoušíme, jak umí být Sandero komfortní na dlouhých cestách, a podíváme se na chytré detaily uvnitř, kterými je Sandero protkané.

K dlouhodobému zkoumání jsme zvolili Dacii Sandero 1.0 TCe 100 LPG, tedy s přeplňovaným litrovým tříválcem poháněným jak benzinem, tak zkapalněným ropným plynem. Paradoxně je to v portfoliu rumunské značky nejen nejúspornější, ale také nejsilnější varianta.

Motor nabídne výkon rovných 100 koní a točivý moment 170 Nm, tedy o 10 koní a Newtonmetrů víc než čistě beznizová verze. S těmito parametry dokáže Sandero upalovat až 183 km/h a na stovku zrychlí za ne úplně letargických 11,6 sekundy. Samozřejmostí je šestistupňová manuální převodovka.

Výbavu jsme dostali celkem slušnou, která zahrnuje spoustu základních „udělátek“, bez kterých si už dnes neumím představit život s autem. Nechybí klimatizace (ačkoliv pouze manuální), tempomat s omezovačem, multifunkční volant, vyhřívaná sedadla, připojení bluetooth a samozřejmě elektrická zrcátka a okna, ačkoliv jen vpředu. Vzadu najdete dnes již hodně nevídaná „švihadla“.

Dlouhodobý test Dacie Sandero tedy může začít. Pokud budete mít jakékoliv dotazy či připomínky, můžete je směřovat do diskuze pod článkem.

14.10.2021 10:05| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist