autoweb.cz > Dacia > Dacia Sandero > Dacia Sandero R.S. 2.0 (2015): Rumunský warm-hatch na novém videu a fotkách
Dacia Sandero R.S. 2.0 (2015): Rumunský warm-hatch na novém videu a fotkách
Dacia Sandero R.S. 2.0, která se na jihoamerickém trhu prodává pod značkou Renault, je dost možná jedno z nejočekávanějších aut, kterého se nedočkáme. Přesto je to ale pozoruhodný vůz, o kterém by byla škoda neinformovat.
Jednak je to vůbec první auto vyvinuté divizí Renaultsport mimo starý kontinent, především ale zastupuje druh auta, který v Evropě už téměř zcela vymřel. Malý a dostupný hatchback se silnějším atmosférickým motorem už jen tak neseženete, snad jen s výjimkou Suzuki Swift Sport.
Výkon 150 koní, stovka za rovných 8,0 sekundy a maximálka 202 km/h (vše při použití etanolu) v dnešní době už nikoho příliš neoslní, je to ale právě atmosférický dvoulitr spárovaný se šestistupňovou manuální převodovkou, která nám dává vzpomenout na éru zábavných hot-hatchů v čele s geniálním Renaultem Clio R.S. minulé generace.
Renault Sandero R.S. 2.0 navíc k silnějšímu motoru přidává také lepší brzdy o průměru 280 mm vpředu a 240 mm vzadu, 17″ kola a agresivnější bodykit s difuzorem, spojlerem a dvojitou koncovkou výfuku. Především ale také muší váhu, která by neměla přesáhnout 1,2 tuny.
Interiér také doznal jistých změn, ačkoliv velké skořepinové sedačky nečekejte. Změny jsou spíše jen kosmetické než funkční, ale třeba kožený volant a řadicí páka spolu s kovovými pedály jsou příjemným zpestřením. Nechybí tu ani tlačítko R.S., které umožňuje řidiči volit mezi třemi jízdními režimy – Standard, Sport a Sport Plus – a zcela vypínatelná stabilizace, kterou se automobilka v tiskových materiálech náležitě pyšní.
To vše za zhruba 365 tisíc korun, což je aktuální cena na brazilském trhu, zní jako celkem slušná nabídka, co myslíte? Bohužel, jak už bylo dříve řečeno, automobilka zatím neplánuje, že by vůz nabízela mimo jihoamerický trh, takže nám nezbývá než doufat, že si to časem rozmyslí.