autoweb.cz > reportáž > Supersporty v Brně – fotogalerie
Supersporty v Brně – fotogalerie
Stalo se téměř pravidlem, že kdo chce v Česku vidět co nejvíc sportovních aut a supersportů na jednom místě, zamíří na některou z veřejných akcí Klubu sportovních aut. Letos se veřejný sraz přesunul na brněnský automotodrom – těžko říct, jestli to bylo tím, nebo šlo o pouhou náhodu, ale oproti minulým ročníkům jsme zaznamenali jeden důležitý posun.
Ubylo velkých sedanů s výkonnými motory a naopak utěšitelně roste počet malých, lehkých aut. V Brně byl k vidění Caterham CSR, Westfileld a dokonce i Ariel Atom. Po zbrusu novém povrchu brněnské dráhy se proháněla také celá řada Lotusů, včetně ultimativního Exige S. Tyhle ortodoxní sporťáky, oproti kterým je i Porsche 911 něco jako dálkový autobus, mají konečně českého dovozce.
Klub sportovních aut dopředu prezentoval sobotní akci jako největší sraz sportovních aut v České republice. Opravdu? „V tuto chvíli zde máme necelé dvě stovky sportovních aut, ale další ještě přijedou – na cestě z Prahy je třeba kolona vozů Ferrari,“ řekl nám krátce po poledni zakladatel Klubu sportovních aut Nikolaos Seizis.
Nebudeme vás unavovat výčtem aut, která byla v Brně k vidění. Snažili jsme se, abyste ta méně obvyklá auta našli ve velké fotogalerii pod článkem, takže pro ilustraci jen pár postřehů:
Stále méně členů kubu cítí potřebu předvádět se gumováním, túrováním motoru nebo zběsilým kličkováním v paddocku. Někdy musíme zjistit, jestli tihle lidé pochopili, že pro ně Klub sportovních aut není to pravé, byli vyzváni k odchodu nebo v průběhu let vyspěli.
Ford GT se sportovním výfukem hřmí jako rozzuřený messerschmidt.
BMW M3 E92 se přes zimu stalo jedním z nejrozšířenějších klubových aut.
Leoš Mareš není jediným vlastníkem bílé Audi R8 v ČR.
Aktivity klubu začínají dostávat mezinárodní přesah: kromě spousty slovenských aut jsme zaznamenali také supersporty ze Slovinska a Německa.
Honza Koubek se – ke svému překvapení – usadí v Arielu Atom docela pohodlně, ačkoliv je vysoký asi jako žižkovský televizní vysílač.
Zaregistrovaným členům klubu je po celý den k dispozici instruktor, který zájemce učí základům okruhové jízdy.
Majitelé aut Porsche víc jezdili a méně postávali okolo svých naleštěných krasavců, kdežto u (většiny) majitelů Ferrari bylo možné pozorovat pravý opak.
Corvette možná není úplně nejlepší sportovní auto na české okresky, ale na okruhu umí.
Překvapivě mnoho klubových aut má na zádi nálepku svědčící o návštěvě Nürburgring Nordschleife.
Byli jste v sobotu na srazu sportovních aut v Brně? A jak se vám tam líbilo? Podělte se o svůj názor v diskuzi pod článkem!
autoweb.cz