Rozhovor: AMG Expert je vyškolený přímo v centrále v Affalterbachu

Vedoucí prodeje osobních vozidel Mercedes-Benz PRAHA, Radim Janoš, vysvětluje specifické poslání zaměstnance AMG Performance Centra, zmiňuje výběr restaurací a prozrazuje, jaké modely značky Mercedes-Benz jsou právě teď populární.
1p3a1284-1-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Specializovaná prodejna AMG Performance Center společnosti Mercedes-Benz PRAHA s.r.o. v prodejním a servisním středisku Mercedes-Benz v Praze na Chodově, je součástí celosvětové sítě AMG. Kolik těchto center bylo celkem otevřeno a jaké jsou jejich hlavní cíle?
V rámci konceptu prodejen AMG Performance Center je v současné době otevřeno více než 500 poboček po celém světě. Naše centrum patří do této exkluzivní skupiny. Jeho hlavním cílem je poskytování exkluzivních, individuálních a odborných služeb zákazníkům nebo zájemcům o vozidla AMG, a to prostřednictvím speciálně vyškolených prodejců a přijímacích techniků.

Kdy zahájila provoz česká pobočka AMG Performance Center, jaké služby nabízí zákazníkům? Čím se odlišují od konkurence?
AMG Performance Center Praha zahájilo činnost v lednu 2014. Počátkem loňského roku jsme mohli našim zákazníkům představit jeho další zásadní rozšíření, kde nabízíme více než 250 m² výstavní plochy a prezentaci 5 – 6 vystavených vozidel. Pražské prodejní centrum disponuje nejen pestrou škálou skladových vozidel Mercedes-AMG, ale i vozidel testovacích.

Jeho design a vybavení splňují přísné standardy mateřské společnosti Mercedes-AMG. Naše klíčové služby se skládají z individuální péče o zákazníky, kterou charakterizují především pojmy výkon, individualizace a dynamika. Prodejní personál je proškolen v centrále Mercedes-AMG v Affalterbachu, stejně jako servisní přijímací technici.

Specializovaní AMG Experti a přijímací technici se věnují zákazníkům nejen v showroomu, ale i při různých akcích, jako je například AMG Driving Academy, AMG Roadshow, exkluzivní eventy v rámci Formule 1 a mnoho dalších. To vše dohromady přináší souhrn služeb, které může málokterá konkurence nabídnout pod „jednou střechou“.

Jaká je historie značky Mercedes-Benz PRAHA v České republice, v jaké pozici je na českém trhu? Můžete uvést, co plánujete do budoucna?
Filozofií společnosti Mercedes-Benz PRAHA s.r.o. je nabídnout zákazníkům maximální pohodlí nejen při výběru nového či použitého vozu a souvisejících služeb, ale i při následné péči o vůz. Spokojenost zákazníků dokazuje počet prodaných automobilů. Loni se prodalo více než 4 300 vozidel, ať už osobních, dodávkových, nákladních nebo použitých.

Snahou všech 293 pracovníků zaměstnaných ve firmě je vytvoření profesionálního prostředí v oblasti poskytování prodeje a služeb. Servisní služby z toho obstarává 232 zaměstnanců, kteří ročně provedou přibližně 30 tisíc dílenských zakázek. Vzhledem k neustálému růstu rozšiřujeme prostory a hledáme do našeho týmu nové kolegy.

Jak širokou škálu vozů Mercedes-Benz PRAHA nabízí zákazníkům, kolik vozů je aktuálně v nabídce? A jaké novinky jsou teď populární?
Značka Mercedes-Benz prošla za poslední dekádu velkou modelovou změnou, což v současné době znamená, že můžeme nabídnout více než 25 modelů vozů. Naše společnost má výhodu největších výstavních ploch v České republice, což mimo jiné znamená, že vedle vystavených automobilů máme i největší zásobu skladových vozů, aktuálně kolem 250. V praxi to znamená, že zákazník má možnost vybrat si vozidlo z bohaté palety barev a výbav k okamžitému odběru. Mezi stálice v zájmu zákazníků patří vozidla třídy A, E, GLC, GLE. Právě nový a zcela průlomový model nové třídy A je současné době tím největším lákadlem v naší nabídce.

Využíváte systém akčních nabídek, jak se vám osvědčil?
Pochopitelně i značka Mercedes-Benz musí pružně reagovat na vývoj konkurence. Proto využíváme systém akčních nabídek, které jsou vždy zaměřovány podle situace na trhu. Určitě je považujeme za jednu z klíčových prodejních strategií. S nadcházejícím létem je to nabídka kabrioletů a kupé. Průběžně nabízíme akční nabídky prostřednictvím operativního leasingu „Prostě Jen Jezdíte“ (PJJ), které umožňují pořízení vozidla Mercedes-Benz i těm zákazníkům, kteří byli doteď věrní třeba domácí značce, nebo značkám z neprémiového segmentu.

Kdo je AMG Expert a co má na starosti?
AMG Expert je speciálně vyškolený prodejce našich vozidel. Takový zaměstnanec musí projít náročným certifikačním řízením přímo v centrále AMG v německém Affalterbachu. Znalosti a zkušenosti AMG Experta garantují exkluzivní přístup k zákazníkům nejen při zájmu o koupi vozu, ale prakticky se stává celoživotním průvodcem zákazníka ve světě AMG.

Kdo je Product Expert a jaká je jeho funkce ve společnosti Mercedes-Benz PRAHA?
Pozice Product experta je v naší společnosti zavedena od roku 2016 a představuje nové pojetí přístupu k zákazníkovi. Je jakýmsi ambasadorem značky Mercedes, kdy jeho hlavní pracovní náplní je propagace značky a jejích produktů u nově příchozích zákazníků, ale i u obdivovatelů značky Mercedes. Product expert nemá za hlavní úkol vozy prodávat, ale rozšiřovat povědomí o produktech a technologiích značky Mercedes. Přibližuje zájemci nebo i jen fandovi hlavní myšlenky značky, prakticky odprezentuje nejnovější technické výbavy a systémy, a zároveň je k dispozici prodejcům například při předávání nových vozidel zákazníkům. Je to ideální pozice pro mladé lidi se zájmem o moderní vozidla, nebo pro fandy značky Mercedes.

Součástí prodejního a servisního centra na Chodově je víceúčelový prostor Mercedes Forum Praha. Jak tato myšlenka vznikla a k jakým akcím se tento sál využívá?
Myšlenka Mercedes Fora vznikla už při samotné stavbě budovy showroomu na Chodově. Prostor byl v minulosti využíván především na akce konané pro zákazníky, později se přidaly koncerty Pražského Jara a Prague Proms. Dnes je otevřen veřejnosti. Konají se zde konference, galavečery, koncerty, divadelní představení, výstavy a další akce. Nedávno zde proběhlo vyhlášení průvodce nejlepšími restauracemi „Maurerův výběr Grand Restaurant 2017“, či slavnostní vyhlášení ankety nejlepších českých golfistů „Golfista roku“.

17.7.2018 3:01

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist