Představení BMW v Československu v roce 1988. Ukázalo se i dvanáctiválcové 750i

Mnichovská automobilka se na konci osmdesátých let snažila prosadit na československém trhu.
bmw_750il_1-1100x618.jpg Zdroj: BMW

Před pádem železné opony byl prodej aut v Československu striktně omezený. V nabídce tehdejší Mototechny se nacházely hlavně vozy pocházející ze zemí východního bloku, ale občas se objevilo i několik západních importů. Zákazníci, kteří toužili po vzácnějším voze, si mohli pořídit například Peugeot 205.

S blížícím se začátkem devadesátých let se na československý trh snažilo dostat více západních značek, jejichž modely na našich silnicích působily jako z jiného světa. BMW u nás v roce 1988 uspořádalo tiskovou konferenci, na níž představilo hlavně modely řady 5 a 7. Na prezentaci nechyběla ani legendární řada 3 generace E30.

Těžko říct, kdo z Čechoslováků si na konci osmdesátých let mohl dovolit BMW 750i s obrovským vidlicovým dvanáctiválcem pod kapotou, které bylo považované za nejmodernější auto mnichovské značky.

Tisková konference byla pro zástupce BMW pouhým začátkem. Nabízet nové bavoráky mimo jejich stranu železné opony bylo složité a nejvhodnější cestou byla vzájemná spolupráce obou zemí. Modely značky BMW se začaly objevovat na našem území až po vzniku České republiky, kdy se jednalo hlavně o individuálně dovezená ojetá auta.

Čtěte také: Starý bavorák zesměšnil nejrychlejší auto na světě za desítky milionů korun

27.3.2020 9:01| autor: Lukáš Volšický

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist