Porsche 911 Targa (991) oficiálně nahoře bez

Už víte, že nová Targa navazuje na dřívější model s pevným obloukem. Ještě jste ale celý systém neviděli při práci a také chyběly oficiální technické parametry.
porsche-911-targa-991-oficialne-nahore-bez-1100x618.jpgCelá galerie 23 Zdroj: archiv redakce

Porsche se vrátilo ke tradičnímu pojetí karoserie Targa, takže nad hlavami cestujících už není velké panoramatické okno, ale plátěná střecha a stříbrný oblouk, který byl rozpoznávacím znakem originálního Porsche 911 Targa z roku 1965. A zatímco dříve byl jeho účel především bezpečnostní, dnes jde spíše o designovou záležitost, která prostě dobře vypadá.

Jiný je pochopitelně i systém skládání střechy, původně zcela manuální operaci vystřídal důmyslný, zcela automatický mechanismus, který bude nejlepší shlédnout v přiloženém videu. Podobně jako u kabrioletu se zvedne víko motoru, v případě Targy včetně rozměrného zadního okna, oblouk se částečně složí aby uvolnil cestu pomocným pákám plátěné střechy a ta během několika sekund zmizí v prostoru za cestujícími.

Jak už je zvykem, na výběr bude mezi dvěma pohonnými jednotkami. Slabší šestiválec o objemu 3,4 litru nabídne výkon 350 koní v 7400 otáčkách a 390 Nm v 5600 ot./min., silnější 3,8litrový šestiválec generuje rovných 400 koní ve shodných 7400 ot./min. a točivý moment 440 Nm v 5600 otáčkách. V každém případě bude výkon motoru putovat výhradně na všechna čtyři kola.

V případě slabší pohonné jednotky zvládne 911 Targa 4 akcelerovat z klidu na stovku během 5,2 sekundy a rozjede se až na 282 km/h, což platí, pokud bude spojena se sedmistupňovou manuální převodovkou. V případě převodovky PDK proběhne akcelerace o dvě desetiny rychleji a maximálka klesne na 280 km/h.

V případě silnější verze Targa S počítejte s akcelerací z klidu na stokilometrovou rychlost za 4,8 sekundy a maximální rychlostí 296 km/h, v případě dvouspojkové převodovky PDK zabere zrychlení z 0 – 100 km/h jen 4,6 sekundy, zatímco maximální rychlost činí 294 km/h.

Tuzemské ceny ještě nejsou známé, automobilka na autosalonu v Detroitu odhalila ceny pro tamní trh, které začínají na 101 600 dolarech (přibližně 2 miliony korun) v případě modelu 911 Targa 4, silnější verze S přijde na 116 200 dolarů, což je v přepočtu přibližně 2,3 milionu Kč.

14.1.2014 4:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist