Opel Mokka X 1.6 CDTI 4×4 136 k (2016): První jízdní dojmy

Vyrazili jsme do skotského Edinburghu na mezinárodní prezentaci faceliftovaného Opelu Mokka X. Co je nového?

Evropský trh zažívá v posledních letech obrovský nárůst v segmentu SUV-B. Zatímco se v roce 2012 prodalo na 449 tisíc vozů této třídy, vloni to bylo už 1,239 milionu kusů. Opel Mokka patří na samotný vrchol s podílem trhu 14,7 %. Po téměř čtyřech letech však přišel čas na omlazení. Obměna to rozhodně není vůbec malá.

Základní tvary Mokky poznáte, kompletně nové jsou ovšem přední LED světlomety, zadní svítilny s charakteristickým LED podpisem a v neposlední řadě také název. Písmeno X bude od nyní označovat všechna další SUV značky Opel.

X tedy neznamená jen pohon všech kol, ačkoliv ten samozřejmě dostanete také. Jedná se o systém se spojkou Haldex, která automaticky podle jízdní situace upravuje rozdělení točivého momentu mezi nápravami od poměru 100:0 až po 50:50. Jízdní režimy však nastavovat z pozice řidiče nelze. Čtyřkolka váží navíc 65 kg, do vozu si ji objednává 20 % evropských zákazníků, což je v segmentu nadprůměr.

Noví jsou pro Opel Mokka X také zákazníci, kteří ze 60 % přišli ke značce poprvé, přičemž 80 % všech zákazníků jsou bezdětní lidé. Přesto ve většině domácností patří Mokka mezi hlavní a jediné auto.

Uvnitř vozu je nová celá palubní deska s přístroji a dotykovým displejem multimédií R 4.0 Intellilink s plnou podporou smartphonů se systémy iOS a Android a konektivitou OnStar, která umožňuje kupříkladu Wi-Fi hot-spot. Nechybí ani bezklíčový vstup a startování, varování před čelním nárazem nebo asistent pro sjíždění kopců či automatická dálková světla, varování před opuštěním jízdního pruhu a parkovací asistent. Novinkou jsou také ergonomická sedadla s certifikací AGR.

Hlavním tahákem je pod kapotou Opelu Mokka X nový benzínový turbomotor 1.4 ECOTEC o výkonu 152 koní s pohonem všech kol a šestistupňovým automatem, ten však bude k mání až později. My jsme zkoušeli motorizaci 1.6 CDTI 4×4 o výkonu 136 koni a točivém momentu 320 Nm, která ovšem není vůbec špatná. Dobře jede, i když s turbodírou do zhruba 1600 ot./min. a delšími převody je třeba se trochu víc snažit udržovat motor v tempu. Je však dobře odhlučněný a nafty si jenom usrkává.

Podvozek inovované Mokky X je také povedený, není tak zbytečně tuhý jako před faceliftem, je příjemně poddajný, přitom dobře naladěný i na krouhání zatáček. Naklání se jen mírně, je hezky neutrální a dobře vyvážené řízení (ačkoliv ne tak citlivé) umožňuje auto přesně vést stopou. Nějakou zábavu nečekejte, ale celkově se tohle auto řídí vážně hezky.

Uvnitř je Mokka X také povedenější, palubní deska je nejen pohlednější, ale především mnohem méně chaotická. Jediné, co mi opravdu vadilo, byla loketní opěrka ukotvená na opěradle řidiče ve stylu dodávek, což není příliš šikovné. Jednak spolujezdec nemá kam odložit svůj loket, zadruhé ani pro řidiče není příliš pohodlná, jelikož nejde nastavovat. Pochvalu naopak zaslouží pohodlná přední sedadla, ze kterých ani po dlouhé a únavné cestě nebolela záda. A to na ně dost trpím…

Celkově je nový Opel Mokka X mnohem příjemnější auto než dříve. S tímto turodieselem 1.6 CDTI jezdí dobře a úsporně, nicméně vážně zvědaví jsme na nový benzínový motor 1.4 ECOTEC se čtyřkolkou a automatem. Doufejme, že se k nám časem dostane do redakčního testu.

16.9.2016 8:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist