Test Opel Mokka 1.5 CDTI pohledem ženy: Vizuální radost s vůní staromilství

„Vizor“ tvář s dieselovým agregátem a manuální převodovkou? Já říkám ano!
20230110_142113-1100x618.jpg Zdroj: Sabina Sarkisovová

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.4

Fakt, že Opel Mokka prošel inovací už asi všichni víme. Kdo by ale přeci jen tápal, dáme si krátké opáčko na téma, co je Opel Vizor. Jedná se o nový vizuální koncept Opelu, který je nově implementován na všechna auta, která vyjíždí z výroby. Mokka není výjimkou. Co ji tedy dělá tak výjimečnou?

Vizor efekt

Především je to přední maska, která je vizuálně připodobňována krytému hledí v motocyklové přilbě, a propojuje v jedné linii světla, gril chladiče a logo právě v jednom modulu. Světlomety jsou samozřejmě Matrixové, respeketive IntelliLux LED umožňující vážně dobrý rozhled a při použití dálkových světel reálně neoslňují ostatní řidiče. Což je nepopiratelný fakt. (pozn. jelikož se čtenáři nedávno proběhla debata nad tím, že matrixy nefungují, a já jsem si byla jistá, že je to lež, napálila jsem si v tomhle Crossoveru na nutnou dobu dálkáče a nestalo se mi ani jednou, že by mě řidiči naproti problikli, nebo že by se jinak vztekali. Prostě to funguje. Tečka.)

Robustní a přitom kapesní

Celý postoj auta se mírně upravil, troufám si tvrdit ku prospěchu. Mokka dostala do vínku trošku širší karoserii, ale ruku v ruce s ní i lehké snížení, při zachování solidní světlé výšky. Zároveň si ale ponechala jakýsi SUVový vzhled. Co ladilo oku byla i barva. V mém případě příplatková modrá metalíza nakombinovaná s černou střechu dávala okolnímu světu vědět, že se rozhodně v plejádě šedých či jinak fádních barev, neztratím. Při pohledu ze strany jsem ocenila především onu stříbrnou linku, který vedla od Ačkévého sloupku až ke kufru a doplnila onu příjemně modro-černou kombinaci. Ostatně ona stříbrná se propsala i na disky kol, a Mocce tak vtiskla velmi kompaktní vizuál. Prostě jedno tělo, jedna duše.

Uvnitř došlo k očištění

Aplikace digitálního detoxu v interiéru je něco pro minimalistické fajnšmekry. Mokka je důkazem, že není potřeba mít překombinovaný vnitřek vozu, ale je nutné zachovat hlavně funkčnost. Proto všemu vévodí pohodlný volant sportovního charakteru a klimatizace je ovládána klasickými tlačítky. Ostatně Start/stop systém, vypnutí hlídání pruhů nebo přepnutí do sportovního režimu je také prezentováno fyzickými knoflíky.

Hlavní pracovní prostor řidiče se pak skládá z 12“ digitálního přístrojového štítu a obrazovky 10“ systému infotainmentu, který je natočen směrem k řidiči, takže není třeba vytáčet hlavu jako při rovném usazení. Celkově mi to dávalo smysl.

Útulné prostředí

Celá ta útulnost vnitřního prostoru byla překvapivá, ať už se jednalo o místo řidiče, kde jsem měla radost ze sportovně laděných pedálů nebo vyhřívaných sedaček, až po ten překvapivý komfort vzadu, kde se díky delším sedákům sedělo vážně příjemně. Jasně, pokud jste vyšší jak 185 cm, budete to mít lehce nepříjemné, ale tohle auto není dimenzováno pro převoz 4 dospělých osob. Rodiny, které nemají potřebu si do kufru sbalit celou domácnost, budou v pohodě. Ostatní se musí poohlédnout po něčem jiném.

Dieselový manuál. Cože?

V době automatizace, si po dlouhé době vzít do ruky šaltrpáku, byla taková nádhera. Společně s naftovou 1.5 s výkonem 81 kW to byla přímo slast. Dráha kvaltů byla příjemně dlouhá a motoru se nejvíce líbilo při otáčkách 1500 a vyšších. Mokka měla solidní odhlučnění motoru, a po zahřátí ho téměř nebylo slyšet. Neměla ani tendenci se v zatáčkách moc naklánět a nejvíc jsem si ji užila spíš při vyšších rychlostech na dálnici než na samotných menších silničkách. Ne, že by nebyla poddajná, ale naladění podvozku a jeho tuhost o sobě dávaly vědět spíš při nižších rychlostech než při jízdě na dálnici, kde kilometry kousala, jako by se nechumelilo. A přijatelnější byl při delší trase i komfort a klid ve voze.  Průměrná spotřeba 4,7l/100 km byla už jen příjemnou odměnou za kilometry strávené za volantem.

… závěrem

Mokka v naftě s manuálem je určena hlavně staromilcům (v dobrém smyslu slova), kteří ocení souhru s automobilem a jeho větší hravost. Přeci jen se tohle spojení v době elektrifikace moc nevidí a užít si auto v surově podobě je ten nepříjemnější zážitek, jaký jste dlouho nepocítili. Testovaný kousek je k mání za 684.990 Kč, ale nesmíte zapomenout, že nabídne hodně asistentů a hodně zábavy.

8.2.2023 10:37| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist