Nová Škoda Kodiaq je terénní. A nově teď také sportovní a dynamická.

Škoda Kodiaq je automobilem mnoha tváří, nedlouho po představení terénního vozu je zde prezentace s odkazem na jeho sportovní a dynamické schopnosti.

Jednomu by se mohlo zdát, že prostřednictvím Kodiaqu přišla mladoboleslavská automobilka a univerzální odpověď na veškeré potřeby všech motoristů. Jen pár hodin uteklo od představení Kodiaqu Scout, prezentovaného jako vozu pro jízdu klasickou silniční jízdu i cestování mimo v terénu mimo silnice. A teď tady máme opět Kodiaq a jeho „Sportovně dynamický styl pro individualisty.“

Nová linie se podle očekávání jmenuje Sportline, a jen tak mimochodem, stejně jako Scout bude v nabídce se dvěma benzinovými a dvěma naftovými motory, ale o tom až později. Škoda se rozhodla, že prostřednictvím výbavy Sportline umocní u Kodiaqu zejména agilitu a dynamiku, nová varianta modelu tak podle výrobce kombinuje svébytné charisma s řadou univerzálních předností vozu Kodiaq.

Co nelze nové verzi SUV upřít je to, že vypadá opravdu parádně, zcela objektivně je atraktivní ve své výrazné barvě a s černými designovými prvky. Maska chladiče, střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a rámečky kolem bočních oken, to vše je černé. Sklo pátých dveří a boční skla od sloupku B dozadu mají standardně vyšší stupeň tónování.

Pohledu zezadu dominuje tenká stříbrná lišta, integrovaná ve spodní části nárazníku. V případě vozu verze Sportline jsou boční ochranné lišty lakované v barvě vozu, Kodiaq má v sériové výbavě devatenáctipalcová kola z lehkých slitin ve speciálním designu, volitelně jsou k dispozici i kola dvacetipalcová a na předních blatnících je umístěna plaketa s označením modelu.

Konečně tedy k pohonným jednotkám, které mají Kodiaqu vdechnout sportovní a dynamický charakter… jde škálu se dvěma benzinovými a dvěma naftovými motory, tedy 1,4 TSI 150 koní (DSG/MP 4×4/DSG 4×4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,8 s, kombinovaná spotřeba 6,8 l /100 km, 153 g CO2/km) a 2,0 TSI 180 koní (DSG 4×4, maximální rychlost 207 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s, kombinovaná spotřeba 7,3 l/100 km, 168 g CO2/km).

A v případě dieselové nabídky o 2,0 TDI 150 koní (DSG/MP 4×4/DSG 4×4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s, kombinovaná spotřeba 5,3 l /100 km, 139 g CO2/km) a 2,0 TDI 190 koní (4×4, maximální rychlost 210 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s, kombinovaná spotřeba 5,7 l /100 km, 150 g CO2/km). Ehm, nejsou to ty samé motory, které dělají podle nedávné zprávy ještě terénnější Kodiaq Scout?

Při posunu z pod kapoty do kabiny narazíme na příjemnou výbavu, Škoda Kodiaq Sportline má ve výbavě sportovní sedadla (u řidiče elektricky nastavitelné a s pamětí) s potahem z materiálu Alcantara a stříbrným stehem. Sportovní charakter má zvýraznit multifunkční volant, který je stejně jako hlavice řadicí páky potažen kůží, hliníkové kryty pedálů a také nové ukazatele přetížení, plnicího tlaku turbodmychadla, aktuálního výkonu motoru, teploty oleje a chladicí kapaliny, které může posádka sledovat na displeji.

Součástí obsáhlé standardní výbavy je i volba jízdního profilu (Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual, Snow), ovlivňující řízení, odezvu plynového pedálu, automatické převodovky, řízení a klimatizace.

Kromě toho má automobil v sériové výbavě například elektricky nastavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním, pamětí a funkcí Boarding Spot (světlo ve vnějším zpětném zrcátku osvětlující nástupní prostor), vnitřní zpětné zrcátko s dešťovým senzorem a funkcí automatického stmívání, displej Maxi DOT, LED-ambientní osvětlení interiéru v deseti odstínech, logo Kodiaq na prahových lištách, dekor interiéru ve stylu „Sport“, dekorační interiérové prvky z materiálu Alcantara a koberečky se stříbrným stehem.

Samozřejmostí u Kodiaqu Sportline je systém pohonu všech kol, standardně. Řídicí jednotka permanentně propočítává optimální hnací moment pro zadní nápravu. Za běžného provozu, zejména při nízkém zatížení nebo při brzdění motorem, posílá řídicí jednotka maximum hnacího momentu na kola přední nápravy. Volbou pak je adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control), kdy elektronicky regulované tlumiče může řidič nastavit v režimech Comfort, Normal, Sport.

Definitivní závěr pak patří časovýmm detailům, světová premiéra na autosalonu v Ženevě, Škoda představí novou modelovou variantu svého velkého SUV i celou řadu dalších novinek v hale 2 v prvním patře výstaviště Palexpo, expozice je pro veřejnost otevřena od 9. do 19. března 2017.

27.1.2017 8:40| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist