Škoda inovovala dvě ze svých SUV. Co nového nabízí Karoq a Kodiaq?

Modernizace přináší nový motor 2.0 TDI pro Karoq, adaptivní podvozek pro vozy s předním pohonem a mnoho dalšího.
190717_skoda_karoq_kodiaq-1100x618.jpgCelá galerie 5 Zdroj: Škoda Auto

Úspěšné modely SUV Škoda Karoq a Škoda Kodiaq vstupují do modelového roku 2020 s rozšířenou nabídkou bezpečnostní a komfortní výbavy. Oba modely jsou nyní v nabídce s novým systémem Side Assist, který varuje před vozidly v mrtvém úhlu až na vzdálenost 70 metrů. Společným optickým identifikačním znakem obou vylepšených verzí oblíbených modelů SUV je nápis Škoda na pátých dveřích.

Škoda Karoq a Škoda Kodiaq se vedle výrazného emocionálního designu a velkorysé nabídky prostoru vyznačují také novým sebevědomým nápisem na pátých dveřích. Tento prvek se poprvé objevil na nových kompaktních modelech Škoda Scala a Kamiq i na modernizovaném modelu Superb. Postupně bude zdobit záď všech modelů značky Škoda.

Side Assist s dosahem 70 metrů

Širokou paletu asistenčních systémů modelů Škoda Karoq a Kodiaq nyní rozšiřuje systém Side Assist. Ten u obou modelů SUV nahrazuje dosavadní Blind Spot Detect. S novým systémem vzrostl i jeho dosah z dřívějších 20 na nynějších 70 metrů. Asistent pomocí dvou radarových systémů rozpozná vozidla, která se blíží zezadu, nebo jsou v mrtvém úhlu. Vylepšené jsou i varovné signály, které systém dává řidiči. Namísto ve skle zrcátek, jak tomu bylo doposud, se teď podpůrná světelná signalizace projevuje na vnitřní straně vnějších zpětných zrcátek. Signály jsou tak mnohem výraznější a kromě toho lze také regulovat jejich jas. Systém pracuje při akceleraci od rychlosti 15 km/h a při brzdění až do rychlosti 10 km/h. Pevnou součástí Side Assist je také Rear Traffic Alert. Ten při couvání z parkovacího místa upozorňuje na objekty, které se pohybují kolem zádi vozu.

Adaptivní podvozek DCC nyní i v kombinaci s pohonem předních kol

Výrazné zlepšení komfortu nabízí pro obě SUV značky Škoda volitelně dodávaný adaptivní podvozek (DCC). Ten už není v nabídce jen pro vozy s pohonem všech kol, ale i v kombinaci s pohonem předních kol. Adaptivní podvozek DCC prostřednictvím elektricky nastavitelných tlumičů automaticky přizpůsobí tlumení a pružení podvozku stavu vozovky a aktuálnímu, popř. upřednostňovanému, stylu jízdy. Řidič se může prostřednictvím volby jízdního profilu také rozhodnout mezi režimy Comfort, Normal a Sport, což nabízí široký rozsah od mimořádně komfortního stylu jízdy až po jízdu sportovní.

KESSY s pohybovým senzorem

Škoda postupně vybaví systém bezklíčového odemykání KESSY u všech modelů pohybovým senzorem v klíčku a sníží tak riziko odcizení vozu nebo vloupání se do něj. U systému, který je volitelně k dispozici pro modely Karoq a Kodiaq, se signál, vysílaný klíčkem, automaticky vypne, pokud klíčem není po dobu 15 minut manipulováno, protože například leží v zásuvce nebo na stole. Jakmile se klíčkem zase pohne, opět se aktivuje funkce vysílače. Poté lze jako obvykle vozidlo Škoda Karoq nebo Kodiaq komfortně otevřít a nastartovat tlačítkem startu, aniž by se musel vzít do ruky klíč.

Nový motor 2.0 TDI pro model Škoda Karoq

Paleta motorů pro model Škoda Karoq bude doplněna o nový motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k). Ten díky SCR katalyzátoru, AdBlue vstřikování a filtru pevných částic splňuje emisní normu Euro 6d-TEMP. Agregát, známý již z modelu Škoda Kodiaq, se v sériové verzi kombinuje s pohonem všech kol a sedmistupňovou převodovkou DSG.

Nová sportovní kola pro model Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq vstupuje do modelového roku 2020 s novým typem kol z lehké slitiny. Sportovní dvacetipalcový disk „Ignite“ s pneumatikou o širším rozměru 255 milimetrů je na přání pro modely Kodiaq Sportline i pro špičkové modely Kodiaq RS a Kodiaq L&K. Pro kola od osmnácti palců výše je k dispozici také nový systém na kontrolu tlaku v pneumatikách. Pro model Škoda Kodiaq Scout jsou nyní v nabídce potahy sedaček z kůže s klimatickou ventilací.

Úspěšná historie modelů SUV: Škoda Kodiaq a Karoq

S modelem Škoda Kodiaq zahájila česká značka na podzim roku 2016 svou velkou SUV-ofenzívu v rámci Strategie 2025. Kompaktní model Škoda Karoq následoval o rok později. S oběma těmito vozy vystihla Škoda ducha doby i potřeby zákazníků v segmentu vozů SUV, který zažívá celosvětový boom. Od té doby jsou Škoda Kodiaq a Škoda Karoq důležité pilíře celosvětové růstové strategie podniku. Model Škoda Kodiaq byl od svého uvedení na trh na podzim roku 2016 na celém světě vyroben v počtu zhruba 360 000 kusů a spolu s robustním provedením modelu Kodiaq Scout, modelem Kodiaq Sportline, ušlechtilým modelem Kodiaq L&K i se sportovně pojatým modelem Kodiaq RS, nabízí širokou paletu modelových variant. Model Škoda Karoq, který byl od podzimu roku 2017 vyroben v počtu nad 220 000 vozů, nabízí značka Škoda ve variantách Scout a Sportline.

19.7.2019 9:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Škoda Auto

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist