Test Škody Karoq po faceliftu: drobnými změnami k lepšímu (první jízdní dojmy)

Škoda Karoq, jeden ze základních pilířů nabídky SUV, prošel modernizací. Co je nového?
87_karoq_ml_style-1920x1280-1100x618.jpgCelá galerie 91 Zdroj: Škoda

Škoda Karoq patří od roku 2017, kdy nahradila model Yeti, k nosným pilířům české automobilky. Za svůj dosavadní život vzniklo přes půl milionu vozů a Karoq tak patří po Octavii a Kamiqu k třetímu nejprodávanějšímu modelu značky.

Aktuální modernizace se nese v duchu možná na pohled drobných, ale pod povrchem důležitých změn. Lehké vizuální změny doplňuje lepší aerodynamika, udržitelné materiály v kabině, modernější asistenční systémy a vylepšený infotainment.

Jemný makeup

Zepředu poznáte nový Karoq podle nového nárazníku, širší šestihranné masky chladiče a ostřeji řezaným LED světlometům s novou grafikou denního svícení, na přání s technologií Matrix-LED.

Vzadu také najdete lehce předělaná světla s odlišnou grafikou, uvítací funkcí a dynamickými blinkry, přepracovaný nárazník a prodloužený střešní spoiler s bočními finlety po stranách zadního okna. Ten navíc s aerodynamickými kryty kol a novým krytům na podvozku vylepšil celkovou aerodynamiku vozu.

Právě na vylepšení aerodynamiky se inženýři zaměřili nejvíce. Žaluzie v předním nárazníku spolu s upravenými vstupy po stranách, zakrytá podlaha s palivovou nádrží a aerodynamické kryty kol s novým střešním spoilerem dohromady snížily hodnotu součinitele odporu vzduchu o více než 9 % na výsledných cx 0,30. Karoq tak patří k premiantům ve třídě.

Zároveň se díky aerodynamickým úpravám snížily emise CO2 o 5 g/km, díky nové generaci motorů Evo až o 10 g/km a pneumatikám s nižším valivým odporem o 3 g/km. V případě výměny motoru 1.5 TSI za 1.5 TSI Evo tak došlo k celkovému snížení emisí CO2 o 16 g/km, což přepočteno na spotřebu paliva činí 0,7 l/100 km.

Pod kapotou můžete volit z celkem pěti motorů generace Evo: dva naftové a tři benzinové motory pokrývají výkonové spektrum od 110 do 190 koní. Nejsilnější jednotka 2.0 TSI o výkonu 190 koní je určena výhradně pro model Karoq Sportline a standardně se pojí s pohonem všech kol. Zájemci o pohon všech kol pro naftový motor tak mohou volit na přání k jednotce 2.0 TDI o výkonu 150 koní.

Recyklujte PET flašky!

Interiér modernizovaného Karoqu nabízí nové dekory a potahy sedadel z recyklovaných, trvale udržitelných materiálů, především z vláken získaných z recyklovaných PET lahví. Příjemnou atmosféru na palubě zajišťuje rozšířené ambientní LED osvětlení, které nově ozařuje i výplně zadních dveří v deseti různých barvách.

Aktivní a pasivní bezpečnost vozu zvyšuje rozšířená nabídka moderních asistenčních systémů, moderní vzhled zase podporuje digitální přístrojový štít. V základu naleznete 8“ verzi, za příplatek je větší 10,25“ displej.

Pokud vám nevyhovuje přílišná digitalizace interiéru posledních let, v Karoqu vás potěší přítomnost fyzických tlačítek pro většinu funkcí. Infotainment je sice plně dotykový, ale třeba ovládání klimatizace zůstalo postaru, stejně jako další systémové funkce kolem řadicí páky/voliče automatické převodovky. Drobnou novinkou je také např. elektricky ovládané sedadlo spolujezdce s paměťovou funkcí.

Nový Karoq samozřejmě vyhoví i po praktické stránce. Do zavazadlového prostoru naložíte v základu velmi slušných 521 litrů, s příplatkovými posuvnými sedadly se potom kufr zvětší až na 588 litrů.

Praktická sedadla VarioFlex nabízejí kromě posuvu také možnost je jednotlivě vyjmout z vozu a proměnit tak Karoq v menší dodávku. Nebo třeba ponechat jen krajní dvě sedačky a posunout je blíže k středu, aby měli dva zadní cestující více prostoru. Geniální! Počítat můžete tradičně také s množstvím Simply Clever prvků.

Škoda Karoq je k dispozici ve výbavových stupních Ambition, Style, Style Exclusive, Sportline a Sportline Exclusive. Sportliny budou tvořit kolem čtvrtiny objednávek, naopak kvůli nezájmu ze strany zákazníků v nabídce nenajdete outdoorově orientovanou verzi Scout, které se prodalo jen kolem jednoho procenta.

Jak jezdí?

Dodnes si živě vybavuji prezentaci Karoqu na náročných sicilských silničkách. Podvozek si dokonale poddajně poradil s rozbitým povrchem a zároveň na četných terénních vlnách skvěle držel stabilitu.

Modernizace naštěstí na jízdních schopnostech Karoqu nic nezměnila. Stále je to velmi komfortní auto a zároveň si poradí i s náročnější výzvou. Zatáčkami se vodí precizně a s lehkostí sobě vlastní. Za všech okolností máte perfektní jistotu a nebál bych se prohlásit, že je řízení Karoqu i zábavné.

Vrcholné provedení Sportline s nejsilnějším benzinovým motorem 2.0 TSI o výkonu 190 koní hýbe Karoqem velmi slušně – nikterak dravě, ale víc potřebovat nebudete a přitom se hezky svezete. Navíc spotřeba se při dálničním tempu udrží na slušných osmi litrech benzinu.

Slabší 1.5 TSI o výkonu 150 koní umí jezdit za ještě méně, dálnice si řekne o 7,1 l/100 km. Přitom dynamikou je dostačující. Tohle bude ideální volba třeba pro mladou rodinu nebo jako druhé auto na příměstské poskakování.

Nová Škoda Karoq jde ve šlépějích předchozí verze: ponechává si to dobré a vylepšuje drobnosti. Vypadá trochu moderněji, uvnitř je víc eko a digitální, ale pouze na místech, kde vás to nebude otravovat, díky lepší aerodynamice je úspornější a jízdně strčí většinu crossoverů do kapsy. Tady se prostě všechno povedlo.

8.4.2022 9:42| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist