Nissan 200SX bez jediné úpravy se jen tak nevidí. Tuningovou legendou navíc jezdí 87letá dáma

25 fotografiíNissan Silvia

Nissan Silvia patří dnes již mezi klasická japonská sportovní auta oblíbená hlavně mezi tunery a driftery. Může za to ideální koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol, spousta dostupných dílů a mnoho možností, jak auto upravit k obrazu svému. Je to zkrátka tunerská...

Diskuze

2 komentáře

    Filip Touš

    Tak bacha co píšete, je S13 200SX a S13 Silvia, není to stejné auto. V podstatě je celá S série rozdělena na „lacinější/základní“ EU/US verze (SX) a Originální JDM verzi (Silvia), rozdíl je celkový vzhled, měkčí podvozek a motor je laděn na nížší hodnoty (SX). A tato propast se prohloubila ještě víc v následující generaci S14, odkud pochází ona „Driftovací legenda“ Nissan Silvia S14. Která byla osazena motorem na kterém pak, postavili Skyline R34 GT-R. V tomhle Nissan dokázal a stále dokáže, zmást uplně každého. Linie S rozdélena na dvě větve (SX) – (Silvia), přitom větev (Silvia) sloužila jako technologický test, pro linii (R) Skyline.

    Woyta

    Trochu kecas. zaměřím se na S13. Silvia a 180SX jsou identická auta. Rozdil je v vzadni casti vozu (coupe, hatchback) a přední části která měla pevné čí výklopné světlomety. V oficiálních materiálech občas narazíš na označení Silvia 180SX pro hatchback. tedy i naší 200SX S13 můžeš říkat Silvia. Ale tím s karoseriemi nekončíme, Z linky sjíždeli i varianty s prohozenými čumáky. Ty jsou známé jako Onevia a Sileighty. Motor byl původně CA18DET. Od roku 1994 se vyráběla S13 společně s S14 a pod kapotu se dostal motor SR20DET který se stal legendou. K nám už se ale nedovážela. V americké verzi byl motor KA24(D)E. Ve Skyline byly motory RB. Tedy řadové šestiválce Konstrukčně má blíže k CA než SR. Ty se ani pod kapotu SX bez ůprav nevejdou. A ty tvoje technologicke testy jsou jeden velký nesmysl. Nissan Skyline je v japonsku obyčejný sedan. Tady známe jen vrcholové verze GTR. Jak Silvia, tak Skyline jsou sice postaveny na Nissan S platformě a sdílí mnoho komponentů ale SX je auto které z toho profituje. SX je levný sportovní vůz a nevyplatilo se vytvářet novou platformu pro auto s nízkymi prodeji. Podobně to má mít S16 která má být příbůzná s nástupcem 370Z.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist