Nástupce Porsche 918 Spyder to nebude mít lehké. Musí zvládnout Nürburgring za 6:30 min.

Vývojové středisko Porsche si stanovilo náročný cíl. Zkušeností má však opravdu hodně.

Foto: Porsche

Už je to více než pět let od chvíle, kdy se na Frankfurt Motor Show v září 2013 oficiálně představila produkční podoba hybridního hypersportu Porsche 918 Spyder. Nástupce oblíbené Carrery GT poháněl vidlicový osmiválec v kombinaci s dvojicí elektromotorů.

Porsche začíná odhalovat první informace o připravovaném nástupci, který se s největší pravděpodobností zařadí k nejrychlejším sériově vyráběným autům na světě. Frank-Steffen Walliser, ředitel Porsche Motorsport, magazínu Top Gear odhalil jeden z nejdůležitějších cílů pro úspěšný vývoj.

„Nové auto musí zvládnout Nürburgring za 6 minut a 30 sekund“, řekl. K sebevědomému cíli má však značka dobře nakročeno. Hypersport 918 Spyder tehdy obkroužil slavný okruh za 6 minut a 57 sekund a v současnosti sedí na trůnu upravené Porsche 911 GT2 RS s časem 6 minut a 40,3 sekundy.

Zlepšit čas o dalších přibližně 10 vteřin by tedy Porsche mohlo zvládnout. Důkazem může být závodní prototyp 919 Hybrid EVO. Ten před několika měsíci objel okruh za čas 5:19.54, s nímž po dlouhých desetiletích překonal legendární jízdu Stefana Bellofa a drží tak absolutní rekord. Ten jej zajel v roce 1983 se závodním Porsche 956.

3.12.2018 8:00| autor: Lukáš Volšický | zdroj: Motor1.com
Více o tématu: autoPorschePorsche 911

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist