autoweb.cz > Porsche > porsche 918 spyder > Nástupce Porsche 918 Spyder to nebude mít lehké. Musí zvládnout Nürburgring za 6:30 min.
Nástupce Porsche 918 Spyder to nebude mít lehké. Musí zvládnout Nürburgring za 6:30 min.
Už je to více než pět let od chvíle, kdy se na Frankfurt Motor Show v září 2013 oficiálně představila produkční podoba hybridního hypersportu Porsche 918 Spyder. Nástupce oblíbené Carrery GT poháněl vidlicový osmiválec v kombinaci s dvojicí elektromotorů.
Porsche začíná odhalovat první informace o připravovaném nástupci, který se s největší pravděpodobností zařadí k nejrychlejším sériově vyráběným autům na světě. Frank-Steffen Walliser, ředitel Porsche Motorsport, magazínu Top Gear odhalil jeden z nejdůležitějších cílů pro úspěšný vývoj.
„Nové auto musí zvládnout Nürburgring za 6 minut a 30 sekund“, řekl. K sebevědomému cíli má však značka dobře nakročeno. Hypersport 918 Spyder tehdy obkroužil slavný okruh za 6 minut a 57 sekund a v současnosti sedí na trůnu upravené Porsche 911 GT2 RS s časem 6 minut a 40,3 sekundy.
Zlepšit čas o dalších přibližně 10 vteřin by tedy Porsche mohlo zvládnout. Důkazem může být závodní prototyp 919 Hybrid EVO. Ten před několika měsíci objel okruh za čas 5:19.54, s nímž po dlouhých desetiletích překonal legendární jízdu Stefana Bellofa a drží tak absolutní rekord. Ten jej zajel v roce 1983 se závodním Porsche 956.