Lexus LC 500h (2016) má sympatických 359 koní, ale pouze čtyřstupňový automat

Pětilitrový osmiválec pod kapotou hybridního kupé se nakonec nekoná, majitelé se budou muset spokojit s 3.5 V6, přesto Lexus slibuje akceleraci na stovku pod pět sekund.
lexus-lc-500h-2016-ma-sympatickych-359-koni-ale-pouze-ctyrstupnovy-automat-1100x618.jpgCelá galerie 37 Zdroj: archiv redakce

Luxusní divize japonského koncernu Toyota ve svém oficiálním tiskovém sdělení tvrdí, že jejich nová benzín-elektrická pohonná skupina prezentovaná pod jménem Multi Stage Hybrid System vznikla z jediného důvodu – udělat hybrid sportovním.

Pokud jde o prostá čísla, pak musíme uznat, že na výše uvedeném tvrzení asi něco bude. Lexus LC 500h je schopen akcelerovat z místa na stovku „pod pět sekund“ a to i s nepoměrně menším motorem, než disponuje standardní LC 500 s 5.0 V8 a 473 koňmi, které ten samý sprint zvládne „pod 4,5 vteřiny“.

Hybrid musel ze svého repertoáru vypustit dva válce a místo V8 má pouze 3,5litrový atmosférický vidlicový šestiválec s maximálním výkonem 299 koňských sil při 6600 otáčkách za minutu a nejvyšším točivým momentem 348 newtonmetrů při 4900 ot./min. Tuto sestavu doplňuje elektromotor s nejvyšším výkonem 44,6 kW (61 koní) a celkově auto kvůli specifickým/nestejným průběhům síly obou jednotek v závislosti na otáčkách produkuje 359 koní. Zvláštní asi je, že LC 500h spoléhá pouze na čtyřstupňovou automatickou převodovku, i když důvody firma nespecifikuje.

Kapacitu akumulátorů a tudíž jejich výdrž ponechat auto v pohybu čistě na elektrickou energii, prozatím neznáme, to ale spoustu dalších technických detailů, které Lexus časem jistě uvolní. Co známe, je pozice baterek (díky rentgenovým průhledům) a že jde o lithium-iontový typ. Za zmínku pak asi ještě stojí rozměry karoserie – 4760 x 1920 x 1345 mm, plus rozvor 2870 mm – a kol, která mají v průměru 20, respektive 21 palců.


19.2.2016 1:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist