Hyundai Veloster N dostal nově osmistupňovou dvouspojku

Hyundai představil modernizovanou verzi modelu Veloster N pro modelový rok 2020 se zcela novou 8stupňovou dvouspojkovou převodovkou N DCT.
037b-1100x618.jpg Zdroj: Hyundai

Hyundai vyvinul převodovku N DCT s cílem poskytnout řidiči jak radost z manuálního řazení, tak i komfort automatické převodovky. Nový Veloster N s převodovkou N DCT dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy.

Převodovka N DCT je vybavena elektronicky řízeným ovládání dvou spojek v olejové lázni, které zaručuje nejvyšší úroveň jízdního komfortu, hospodárnosti, a především potěšení z jízdy. Na rozdíl od dvouspojkové převodovky se suchými spojkami používá kapalinová N DCT olej. Tím se výrazně vylepšilo mazání a chlazení, což je důležité ve spojení s výkonnými motory.

Převodovka N DCT nabízí funkce známé z videoher pro ještě větší potěšení z jízdy. N Grin Shift (NGS) zvyšuje točivý moment o 7 procent z 353 Nm na 377 Nm prostřednictvím krátkodobého nárůstu plnicího tlaku po dobu 20 sekund a urychluje reakce převodovky.

N Power Shift (NPS) se navíc aktivuje, jakmile vůz zrychluje s více než 90% otevřením škrticí klapky. Funkce potlačuje pokles točivého momentu při řazení vyšších převodových stupňů, aby byl maximalizován přenos hnací síly na vozovku. Řidič tak může prožívat dynamickou akceleraci a pohotové reakce vozu i při řazení.

Čtěte také: Hyundai představuje filozofii výkonné divize N. Víte, proč nese zrovna tohle označení?

Převodovka N DCT je vybavena také funkcí N Track Sense Shift (NTS), která se automaticky aktivuje, jakmile rozpozná optimální provozní podmínky pro dynamickou jízdu. Převodovka díky této funkci optimalizuje sportovní výkony řazením správných převodových stupňů ve správný okamžik stejně jako profesionální závodní jezdec.

Všechny uvedené funkce si může řidič nakonfigurovat pomocí nejmodernějšího ovládacího systému na větším, 8“ displeji s vysokým rozlišením ve vylepšeném informačním a zábavním systému modelu Veloster N. Informační a zábavní systém je kombinován s prémiovým audiosystémem JBL, který potěší uši každého audiofila.

Veloster N obdržel i další vylepšené funkce, jakými jsou automatické vyrovnávání otáček při řazení, systém pro dynamický rozjezd a krátkodobé zvýšení plnicího tlaku. Optimalizované systémy automaticky detekují jízdní styl řidiče a stav vozovky a těmto skutečnostem přizpůsobují okamžiky řazení.

Zákazníci mohou na přání rozšířit výbavu nového modelu Veloster N také lehkými sportovními anatomickými sedadly N. Anatomická sportovní sedadla jsou čalouněna měkkým materiálem Alcantara®, který připomíná semiš, a poskytují řidiči pevnou oporu při průjezdu zatáčkami ve vysokých rychlostech.

Sedadla, koncipovaná pro jízdu na závodních okruzích, jsou tenčí a mají o cca 2 kg nižší hmotnost v porovnání se standardními sedadly. Sedadla jsou navíc vybavena osvětleným logem N na boční straně horní části opěradel, které umocňuje estetický dojem interiéru. Logo N je osvětleno společně s ostatními částmi interiéru.

Hyundai vyvinul model Veloster N ve svém globálním výzkumném a vývojovém centru v Koreji a finální nastavení optimalizoval ve svém testovacím centru na Nürburgringu v Německu. Veloster N bude uveden na trh v dubnu, nejprve v Jižní Koreji, a posléze budou následovat další trhy.

4.5.2020 7:01| autor: Tomáš Malík

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist