autoweb.cz > Hyundai > hyundai grand santa fe > Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi: Obývák na kolech
Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi: Obývák na kolech
Dynamika 7
Chování na silnici 9
Provozní náklady 9
Praktičnost 10
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8.6
Mezi ty příjemnější stránky bych rozhodně zařadil motor, který je dostatečně výkonný pro všechny běžné situace včetně jízdy po dálnici v Německu, kde rozhodně nemá problém při 150 km/h zrychlit a přitom nepotřebuje víc než 8,5 l / 100 km, příjemně naladěný podvozek, který na velkém výmolu nepříjemně bouchne, ale jinak je nastavený tak akorát mezi pohodlím a jistými jízdními vlastnostmi – a právě to, že přes velikost auta se řídí čitelněji než například Kia cee’d.
K těm otravným pak patří nepříjemně naprogramovaný adaptivní tempomat a příliš dopředu (jsou nastavitelné, ale i v té nejzazší poloze) vystrčené hlavové opěrky předních sedadel – úplně stejný problém jsem měl s Kiou Optima.
Interiér je kvalitně postavený, tlačítka ani materiály nepůsobí lacině, konzervativním (rozuměj starším) řidičům bude vyhovovat množství klasických knoflíků na ovládání topení/klimatizace, rádia i multimediálního systému. Ten má dotykový displej, ale nabízí i dvě klasická kolečka, takže ovládání neruší a není nebezpečné.
Přístrojový štít je pochopitelný, tlačítka na volantu také. Je jich tam dost, ale jsou rozmístěná tak, že si je lze snadno zapamatovat a ty nejpoužívanější, jako třeba ta pro tempomat, jsou hned „pod palcem“. Příjemné je velké panoramatické okno.
Co mě překvapilo, je možnost si v nastavení auta vypnout otevírání a zavírání 5. dveří s elektrickou pomocí. Takže buď máte víko kufru, které se otevírá otravně dlouho a pořád přitom pípá, nebo musíte přetlačit rukou výrazně větší odpor než u běžných tlumičů zavírání.
Výše uvedená výtka k hlavovým opěrkám se týká i celkového nastavení polohy, které mně vysloveně nevyhovovalo. Shodou okolností jsem jako předposlední auto k testování měl nové Subaru Impreza, která má v této disciplíně jedničku s hvězdičkou.
V Grand Santa Fe jsem musel mít úplně napnuté ruce a napůl zlomený krk. A i ta druhá kritizovaná věc vynikla právě v porovnání se Subaru, a to jsou reakce adaptivního tempomatu. Ten i při nastavení na nejkratší odstup reaguje přecitlivěle, pokud dojíždíte auto před sebou, ale naopak například když se před vás zařadí pomalejší auto z pravého pruhu, s reakcí si dá dost na čas a o to je pak divočejší.
Stejně otravné byly plané poplachy v levotočivé zatáčce, kdy auto začalo zpomalovat kvůli vpravo jedoucím kamionům. Santa Fe má překvapivě funkci start stop, mnoho jiných modelů Hyundai i Kia ne. A samozřejmě hlídá jízdu v pruzích, auto před vámi, auto v mrtvém úhlu atd. Vše z toho se dá povypínat.
Něco extra tlačítkem, něco v menu pod nastavením. Citlivost je tak někde uprostřed mezi Volvem (nejvíc) a Subaru (nejméně) a nezažil jsem ani jednu nepříjemnou chvilku s nečekaným brzděním, pouze s pípáním. Zvenku je auto tak nějak standardně líbivé. Ani ošklivé, ani výrazně hezké, ale věřím, že se Hyundai do vkusu potenciálních kupců trefilo.
Měření a technické údaje
Ceny | |
---|---|
Základní cena modelu | 1 298 990,- (2.2 CRDi 200k Best of Technology) |
Základní cena test. verze | 1 298 990,- (2.2 CRDi 200k Best of Technology) |