Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi: Obývák na kolech

Hyundai Santa Fe v aktuálním provedení není na trhu ani zdaleka nováčkem, ale to neznamená, že by už nemělo co nabídnout. Pořád se jedná o solidně postavené a rozhodně ne ošklivé SUV, které překvapivě dobře jezdí a ve verzi Grand navíc nabídne sedm sedadel. Bohužel se ale nevyhnulo několika dětským nemocem, které trápí i ostatní modely tohoto výrobce.

Foto: Autoweb.cz

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.6

Mezi ty příjemnější stránky bych rozhodně zařadil motor, který je dostatečně výkonný pro všechny běžné situace včetně jízdy po dálnici v Německu, kde rozhodně nemá problém při 150 km/h zrychlit a přitom nepotřebuje víc než 8,5 l / 100 km, příjemně naladěný podvozek, který na velkém výmolu nepříjemně bouchne, ale jinak je nastavený tak akorát mezi pohodlím a jistými jízdními vlastnostmi – a právě to, že přes velikost auta se řídí čitelněji než například Kia cee’d.

K těm otravným pak patří nepříjemně naprogramovaný adaptivní tempomat a příliš dopředu (jsou nastavitelné, ale i v té nejzazší poloze) vystrčené hlavové opěrky předních sedadel – úplně stejný problém jsem měl s Kiou Optima.

Interiér je kvalitně postavený, tlačítka ani materiály nepůsobí lacině, konzervativním (rozuměj starším) řidičům bude vyhovovat množství klasických knoflíků na ovládání topení/klimatizace, rádia i multimediálního systému. Ten má dotykový displej, ale nabízí i dvě klasická kolečka, takže ovládání neruší a není nebezpečné.

Přístrojový štít je pochopitelný, tlačítka na volantu také. Je jich tam dost, ale jsou rozmístěná tak, že si je lze snadno zapamatovat a ty nejpoužívanější, jako třeba ta pro tempomat, jsou hned „pod palcem“. Příjemné je velké panoramatické okno.

Co mě překvapilo, je možnost si v nastavení auta vypnout otevírání a zavírání 5. dveří s elektrickou pomocí. Takže buď máte víko kufru, které se otevírá otravně dlouho a pořád přitom pípá, nebo musíte přetlačit rukou výrazně větší odpor než u běžných tlumičů zavírání.

Výše uvedená výtka k hlavovým opěrkám se týká i celkového nastavení polohy, které mně vysloveně nevyhovovalo. Shodou okolností jsem jako předposlední auto k testování měl nové Subaru Impreza, která má v této disciplíně jedničku s hvězdičkou.

V Grand Santa Fe jsem musel mít úplně napnuté ruce a napůl zlomený krk. A i ta druhá kritizovaná věc vynikla právě v porovnání se Subaru, a to jsou reakce adaptivního tempomatu. Ten i při nastavení na nejkratší odstup reaguje přecitlivěle, pokud dojíždíte auto před sebou, ale naopak například když se před vás zařadí pomalejší auto z pravého pruhu, s reakcí si dá dost na čas a o to je pak divočejší.

Stejně otravné byly plané poplachy v levotočivé zatáčce, kdy auto začalo zpomalovat kvůli vpravo jedoucím kamionům. Santa Fe má překvapivě funkci start stop, mnoho jiných modelů Hyundai i Kia ne. A samozřejmě hlídá jízdu v pruzích, auto před vámi, auto v mrtvém úhlu atd. Vše z toho se dá povypínat.

Něco extra tlačítkem, něco v menu pod nastavením. Citlivost je tak někde uprostřed mezi Volvem (nejvíc) a Subaru (nejméně) a nezažil jsem ani jednu nepříjemnou chvilku s nečekaným brzděním, pouze s pípáním. Zvenku je auto tak nějak standardně líbivé. Ani ošklivé, ani výrazně hezké, ale věřím, že se Hyundai do vkusu potenciálních kupců trefilo.

Měření a technické údaje

Ceny
Základní cena modelu1 298 990,- (2.2 CRDi 200k Best of Technology)
Základní cena test. verze1 298 990,- (2.2 CRDi 200k Best of Technology)
11.5.2018 11:00| autor: Jiří Kotyk

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist