Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi: Obývák na kolech

Hyundai Santa Fe v aktuálním provedení není na trhu ani zdaleka nováčkem, ale to neznamená, že by už nemělo co nabídnout. Pořád se jedná o solidně postavené a rozhodně ne ošklivé SUV, které překvapivě dobře jezdí a ve verzi Grand navíc nabídne sedm sedadel. Bohužel se ale nevyhnulo několika dětským nemocem, které trápí i ostatní modely tohoto výrobce.
titulka-15-1100x618.jpgCelá galerie 17 Zdroj: archiv redakce

Foto: Autoweb.cz

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.6

Mezi ty příjemnější stránky bych rozhodně zařadil motor, který je dostatečně výkonný pro všechny běžné situace včetně jízdy po dálnici v Německu, kde rozhodně nemá problém při 150 km/h zrychlit a přitom nepotřebuje víc než 8,5 l / 100 km, příjemně naladěný podvozek, který na velkém výmolu nepříjemně bouchne, ale jinak je nastavený tak akorát mezi pohodlím a jistými jízdními vlastnostmi – a právě to, že přes velikost auta se řídí čitelněji než například Kia cee’d.

K těm otravným pak patří nepříjemně naprogramovaný adaptivní tempomat a příliš dopředu (jsou nastavitelné, ale i v té nejzazší poloze) vystrčené hlavové opěrky předních sedadel – úplně stejný problém jsem měl s Kiou Optima.

Interiér je kvalitně postavený, tlačítka ani materiály nepůsobí lacině, konzervativním (rozuměj starším) řidičům bude vyhovovat množství klasických knoflíků na ovládání topení/klimatizace, rádia i multimediálního systému. Ten má dotykový displej, ale nabízí i dvě klasická kolečka, takže ovládání neruší a není nebezpečné.

Přístrojový štít je pochopitelný, tlačítka na volantu také. Je jich tam dost, ale jsou rozmístěná tak, že si je lze snadno zapamatovat a ty nejpoužívanější, jako třeba ta pro tempomat, jsou hned „pod palcem“. Příjemné je velké panoramatické okno.

Co mě překvapilo, je možnost si v nastavení auta vypnout otevírání a zavírání 5. dveří s elektrickou pomocí. Takže buď máte víko kufru, které se otevírá otravně dlouho a pořád přitom pípá, nebo musíte přetlačit rukou výrazně větší odpor než u běžných tlumičů zavírání.

Výše uvedená výtka k hlavovým opěrkám se týká i celkového nastavení polohy, které mně vysloveně nevyhovovalo. Shodou okolností jsem jako předposlední auto k testování měl nové Subaru Impreza, která má v této disciplíně jedničku s hvězdičkou.

V Grand Santa Fe jsem musel mít úplně napnuté ruce a napůl zlomený krk. A i ta druhá kritizovaná věc vynikla právě v porovnání se Subaru, a to jsou reakce adaptivního tempomatu. Ten i při nastavení na nejkratší odstup reaguje přecitlivěle, pokud dojíždíte auto před sebou, ale naopak například když se před vás zařadí pomalejší auto z pravého pruhu, s reakcí si dá dost na čas a o to je pak divočejší.

Stejně otravné byly plané poplachy v levotočivé zatáčce, kdy auto začalo zpomalovat kvůli vpravo jedoucím kamionům. Santa Fe má překvapivě funkci start stop, mnoho jiných modelů Hyundai i Kia ne. A samozřejmě hlídá jízdu v pruzích, auto před vámi, auto v mrtvém úhlu atd. Vše z toho se dá povypínat.

Něco extra tlačítkem, něco v menu pod nastavením. Citlivost je tak někde uprostřed mezi Volvem (nejvíc) a Subaru (nejméně) a nezažil jsem ani jednu nepříjemnou chvilku s nečekaným brzděním, pouze s pípáním. Zvenku je auto tak nějak standardně líbivé. Ani ošklivé, ani výrazně hezké, ale věřím, že se Hyundai do vkusu potenciálních kupců trefilo.

Měření a technické údaje

Ceny
Základní cena modelu1 298 990,- (2.2 CRDi 200k Best of Technology)
Základní cena test. verze1 298 990,- (2.2 CRDi 200k Best of Technology)
11.5.2018 11:00| autor: Jiří Kotyk

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist