Hennessey Corvette Stingray: upgrade až na 1000 koní

Čekání na Corvette Z06 a ZR1 bude o něco snadnější. Firma Hennessey Performance vám i bez GM pomůže napíchat nový Stingray účinnými steroidy.

Sedmá generace americké sportovní ikony posunula hranici výkonu své základní pohonné jednotky – nového osmiválce LT1 o objemu 6,2 litru – na 461 koní a 624 newtonmetrů ve standardním provedení a 466 koní při 6000 otáčkách a 630 Nm při 4600 ot./min. při použití příplatkového výfukového systému, který se stane součástí sériové výbavy dražší, chystané evropské verze Stingray.

Snad není nutné obzvlášť zdůrazňovat, že potom, co předvedli konstruktéři koncernu General Motors s výchozí motorizací, budou všichni nepochybně očekávat také adekvátní navýšení výkonů špičkových verzí Z06ZR1. Drobný háček je pouze v tom, že Corvette C7 je stěží na trhu a k uvedené dvojici ostřejších modelů se Chevrolet dosud nevyjádřil, což znamená, že zájemci o silnější agregáty musí čekat a navíc se přesně neví jak dlouho.

Řešení tohoto mírně zapeklitého problému aktuálně nabídl známý americký úpravce vozů Hennessey Performance, kterému se po ročním vývoji podařilo pro nový Stingray dokončit několikastupňový program úprav.Už základní provedení nazvané HPE600 se nedrží zkrátka a původně atmosférický small-block mění v přeplňovanou jednotku dosahující 600 bhp, tedy 608 koní při 6300 otáčkách za minutu. Autoři toho dosáhli montáží mechanicky poháněného kompresoru Eaton TVS R2300, výměnou nasávání, instalací nerezového výfukového systému, přeprogramováním řídicí jednotky motoru a spoustou dalších úprav.

Ve druhém stupni HPE700 posouvající výkon na 700 bhp (710 koní) při identických otáčkách se kromě výše zmíněného dostala ke slovu nová vačka, modifikovaná hlava válců a další ladění motor-managementu.

U dvojice nejvýkonnějších verzi HPE800 a HPE1000, měnící novou Corvette Stingray na bestii s 811 anebo 1014 koňmi (800, respektive 1000 bhp) došlo k výměně kompresoru za dvojici turbodmychadel, ale našli byste zde také kované hliníkové písty, posílený palivový systém s novými vstřikovači, kované ojnice, mezichladiče a spoustu dalších nových komponentů.

Kromě přestavby motoru zařadil Hennessey Performance do nabídky rovněž karbonové aerodynamické doplňky, dvoustupňově stavitelné tlumiče Penske, karbon-keramické kotouče Brembo, pneumatiky Michelin Pilot Super Sport, spoustu kůže a dalších maličkostí, které ale vy výsledku finální vzhled auta příliš nemění.

Abyste mohli mít jednu z levnější úprav HPE 600 či HPE700 Supercharged, bude nutné k ceně ve výši 1,8 milionu korun přihodit 12 500, respektive 18 450 dolarů, což není zrovna málo, Hennessey však za tuto částku dává kromě jiného také záruku na tři roky anebo 36 tisíc mil (cirka 58 tisíc kilometrů). Podstatně více však bude nutné doplatit za dvojici HPE800 a HPE1000. Zatímco vůz samotný stojí ve Spojených státech od 52 tisíc dolarů, Hennessey vám za provedení Twin-Turbo doúčtuje 5568 tisíc dolarů. Jestli to za ty peníze stojí, posuďte sami, pravdou ale je, že za necelých v přepočtu 2,4 milionu tisícikoňový vůz jen tak někde nekoupíte.

Miro Mihálik, zdroj: Jalopnik.com

16.7.2013 9:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist