Chevrolet Corvette Stingray v Evropě za 1,8 milionu

Americký Rejnok s výkonem 466 koní dorazí na evropský kontinent s drsně navýšenou cenovkou, ale také rozsáhlou, téměř kompletní výbavou.

Motoristé ve Spojených státech už zdaleka neplatí za benzín pár drobných za galon, ceny jim ale pořád můžeme závidět a to zejména ty, které platí za nová auta. Třeba aktuální Corvette C7 stojí v základním provedení (včetně poplatků za převoz) necelých 52 tisíc dolarů, což při aktuálním kurzu vychází na necelý milion. Ani plně vybavený Stingray nestojí mnoho, prodejci za něj chtějí v přepočtu jen 1,3 milionu korun.

Americká sportovní legenda se ještě letos na podzim objeví také v Evropě, nicméně náklady na dopravu, daně, clo anebo třeba i pokuty za navýšení průměrných emisí značky se už tradičně postarají o to, aby nám zdejší cenovky aut z USA náležitě zhořkly. Co přesně to znamená v případě sedmé generace Corvette?

Hezká podívaná to na první pohled zrovna není. Kupříkladu v sousedním Německu, Francii či Chorvatsku činí doporučená cena 69 990 Eur, jinak řečeno téměř 1,8 milionu. Pokud máte dojem, že je to hodně, tak máte jistě pravdu, srovnání s výchozí americkou C7 však dost dobře možné není.Všechny evropské verze Stingray dostanou totiž v základní výbavě balíček Z51 (zahrnující těsněji poskládané převody, chladič převodovky, větší devatenáctky vpředu a dvacítky vzadu, zvětšené brzdové kotouče, elektronicky řízený samosvorný diferenciál s chladičem, tužší nastavení podvozku, aero-paket, rychlejší řízení) a k tomu dostanete magnetické tlumiče, modifikovanou trakční kontrolu i hlasitější výfukový systém. To vše je v Americe za příplatek.

Za vůz vybavený atmosférickým osmiválcem o objemu 6,2 litru s 466 koňmi, 630 newtonmetry a sedmistupňovou manuální převodovkou to nakonec vůbec nevypadá špatně, i když chápeme námitky těch z vás, kteří by rádi dali přednost nejjednodušší verzi a dostali se možná až o nějakých pár set tisíc níž. Přesto máme za to, že by se nová Corvette mohla stát žádaným zbožím nejen ve Spojených státech, v EU totiž stejné výkony za podobné peníze jen tak lehce nedostanete.

18.6.2013 7:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist