Chevrolet Corvette Stingray může mít až 466 koní

Dosud známé parametry nové Corvette C7 byly pouze orientační a Chevrolet až nyní, téměř po půl roce od představení vozu upřesňuje některá data.

V Evropě není zrovna zvykem, aby zdejší automobilka zveřejnila výkony svého nově představeného modelu, respektive parametry jeho pohonné jednotky, a pak je posléze, třeba i po půl roce revidovala s poznámkou „jednalo se o předběžná data“. Přesně tohle se však ve Spojených státech z času na čas stává, jak před pár dny předvedl i koncern General Motors.

Pokud si vzpomínáte, kompletní technické údaje nové generace small-blocku s kódovým označením LT1, který je určen pro Chevrolet Corvette Stingray C7, byly známy už pár měsíců před odhalením samotného vozu. GM tehdy deklarovalo výkon 450 hp, tedy 456 koní a maximální točivý moment 610 newtonmerů. Dnes, téměř pět měsíců po světové premiéře auta v Detroitu, je ovšem všechno poněkud jinak.

Novým měřením podle normy SAE se zjistilo, že 6,2litrový atmosférický osmiválec má ve skutečnosti 343 kW, což je 460 hp anebo též nám bližších 466 koní při 6000 otáčkách za minutu a stoupla rovněž hodnota nejvyššího točivého momentu na 630 newtonmetrů při 4600 ot./min.Aby v tom mohlo být ještě trochu více zmatku, uvedená opravená čísla platí pouze v případě instalace příplatkového výfukového systému, takže zcela sériový Stingray je krapet slabší. Konkrétně nabízí 455 hp (461 koní) a 624 newtonmetrů.

Výkony bychom tedy měli, ke kompletnímu výčtu tabulkových parametrů ovšem máme daleko. Chybí maximální rychlost i čas akcelerace z 0 na 100 km/h, a když na to přijde, moudřejší nejsou ani američtí zákazníci s udávanou hodnotou 0-60 mil/h (97 km/h) – tiskové materiály Chevroletu určené domácí klientele nadále píšou „pod čtyři sekundy“.

Ačkoli to pro majitele asi nebude směrodatné číslo, čeká se také na oficiálně naměřenou spotřebu. Chevrolet dnes operuje pouze slibem „více 26 mpg na dálnici“, což v přepočtu znamená „pod 9,0 litru na 100 km“, a průměr tak bude nepochybně o pár litrů vyšší. O kolik přesně, a kdy hodlá GM uvést vše na pravou míru, to popravdě netušíme.

31.5.2013 1:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist