Chevrolet Corvette Stingray s motorem uprostřed se oficiálně představuje

Osmiválec uprostřed, výkon až 495 koní a dvouspojková převodovka. Dokáže si Corvette zachovat svůj specifický charakter?
corvette-c8-1-1100x618.jpgCelá galerie 6 Zdroj: Corvette

Chevrolet Corvette byl vždy sporťák věrný klasické koncepci s motorem pod dlouhou přední kapotou, pohonem zadních kol a jako jeden z mála amerických sporťáků si dlouhou dobu uchovával v nabídce manuální převodovku. Snahy přiblížit „Vette“ evropským supersportům tady byly již od konce šedesátých let, ale teprve nyní se automobilka opravdu odhodlala zahodit klasickou koncepci. Ředitel General Motors Mark Reuss to komentuje slovy: „Tradiční koncepce s motorem vepředu a pohonem zadních kol dosáhla svých výkonnostních limitů, což s sebou přineslo potřebu změny koncepce. Co se týče komfortu a zábavy, tak vůz stále vypadá a chová se jako Corvette, jezdí však lépe než jakákoliv Corvette v historii.“

Změna koncepce znamená nejen změnu jízdních vlastností, ale také razantní změnu vzhledu. Dlouhý čumák nahrazuje protáhlejší záď a kabina je umístěna podstatně blíže předním kolům. Stylisticky ale vůz jasně odkazuje na design předchozí generace Corvette Stingray. Najdeme zde podobně ostré hrany, náznak tvaru láhve od Coca-Coly v boční siluetě a i vcelku typická světla.

Pod kapotou stále bije atmosférická V8čka o objemu 6,2 litru s označením LT2, která je evolucí dosud používaného motoru LT1. Oproti předchozí jednotce si motor polepšil o 40 koní a nyní ze sebe vydá až 490 koní a 640 Nm. Příplatkový sportovní výfuk ve výkonnostním balíčku Z51 z motoru dostane ještě dalších 5 koní navíc. S hmotností 1 530 kg to nové Corvette stačí ke zrychlení na stovku pod tři vteřiny – přesná čísla Chevrolet zatím neuvedl, nicméně alespoň v některých ohledech bude základní C8 schopná konkurovat vrcholné variantě C7 ZR1.

Poprvé v historii bude motor spárován s dvouspojkovou převodovkou, která nabídne 8 rychlostních stupňů. Manuální převodovku Chevrolet nezmínil, ale její přítomnost v nabídce bohužel není příliš pravděpodobná.

Cena nové Corvette by měla na americkém trhu začínat pod 60 tisíci dolarů, což je v přepočtu přibližně 1,4 milionu korun. Stále tedy platí, že Corvette nabídne ohromnou porci výkonu a zábavy za celkem rozumné peníze. Dá se předpokládat, že brzy bude následovat několik výkonnějších variant včetně přeplňované verze.

22.7.2019 6:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: Car Throttle, Motor 1

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist