Dacia Duster 1,0TCe vs. 1,6SCe: Překvapení hledejte pod kapotou

Oblíbené SUV přijíždí s novým motorem. Jaký je ve srovnání s původní atmosférickou 1,6SCe? Potvrdí se výtky zlých jazyků?
img_6269_titulka-1100x618.jpgCelá galerie 5 Zdroj: Autoset

Tento článek vznikl ve spolupráci se serverem RNews.cz (původní článek zde). Koncesionář Autoset Centrum dodal ke srovnání nejnovější Duster s aktuální motorovou jednotkou 1,0TCe. Tento motor je nyní hlavní motorizací nejen pro toto oblíbené SUV, ale řadu modelů značky Renault (Clio, Captur, do budoucna také Mégane). Pro konzervativního řidiče je taková změna ze čtyřválcové atmosférické jednotky o objemu 1,6 litrů na litrový tříválec s turbem možná něco nepochopitelného. Ale co, když to všechno funguje daleko lépe než předtím?

Žijeme v době, kdy jsou automobilky skutečně velmi přísně hlídány zákony Evropské unie a musí snižovat množství Co2. Z toho důvodu je třeba připravovat motory, které jsou moderní, a hlavně vypouští co nejméně emisí., které již A to bohužel nejde ruku v ruce se starými letitými atmosférickými jednotkami nejde upravit jinak než „přiškrcením“ na úkor výkonu.

Hodí se 1.0TCe na krátké městské trasy a co namáhání? 1.0TCe se díky nepřímému vstřikování a pokročilému bloku motoru darovanému z 1.3TCe (válce tvořené technologií plasmatického nanášení kovu jako u supersportovního Nissanu GTR) zahřívá opravdu rychle. Pomáhají tomu i moderní vychytávky jako jsou žaluzie před chladičem. V našem testu se tedy 1.0TCe zahřívala vždy zhruba o dílek na stupnici rychleji než Duster 1.6SCe.

Auto jde krásně za plynem, prakticky ihned (turbodíra je naprosto minimální, ale je tam) a za všech okolností. Ať přidáte plyn na okresce či dálnici. V praxi tak vůbec nemusíte tolik řadit. Motor si díky 150Nm dostupných už od 1600ot. hravě poradí i s podtočenou čtyřkou, a aniž by se rozduněl celou karoserií jako podtočená 1.6SCe a začne s příjemným zátahem zrychlovat. Svůj podíl na tom nese u daleko rozumnější zpřevodování – 3600ot. při 130kmh na pětku znamená, že má motor k dispozici stále svůj vrchol 160Nm, který si drží až do cca 3900ot. Kopec nekopec, podřazovat opravdu nebudete, i když pojedete s plně naloženým autem.

Celý článek si můžete přečíst zde: https://www.facebook.com/RNewsCZ/posts/1607014636103375?__tn__=K-R

Vůz zapůjčil koncesionář Autoset Centrum (www.autoset.cz)

 

12.5.2020 12:01| autor: Komerční prezentace | zdroj: Autoset

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist