Citroën C4 Picasso: Uvedení na trh a první dojmy

Nová generace Citroënu C4 Picasso vstupuje na český trh. Kromě kompletního ceníku jsme měli příležitost na pár chvil usednout za volant.

Jméno slavného malíře dokázal Citroën obstarat i pro nejnovější generaci Citroënu C4 Picasso. A i tentokrát svým vzhledem bourá všechny zavedené zvyklosti jak by klasické auto mělo vypadat. Názor si pochopitelně udělejte sami, já osobně jsem se od prvotního zhrození dostal k pozitivnímu pohledu na celek auta jako takový. Vážně se mi docela líbí, oceňuji originalitu a neotřelost s jakou se Citroën snaží zaujmout mladé rodiny s hromadou dětí, ale jestli u nich uspěje, to si vážně netroufám odhadovat.

Citroën C4 Picasso velká fotogalerie

Citroën C4 Picasso fotogalerie

Přijít v dnešní, pro automobilky nelehké době jen s avangardním vzezřením by bylo málo, Citroën C4 Picasso je tedy první model skupiny PSA, který stojí na nové modulární platformě EMP2. Ta pro automobilku znamená výrazně nižší výrobní cenu, zatímco zákazníci budou těžit z nižší hmotnosti celého podvozku. V případě Citroënu C4 Picasso se podařilo hmotnost mezigeneračně snížit o citelných 70 kilogramů. Hlavní podíl na tom má výraznější využití vysokopevnostní oceli, ale i technologie jako lisování za tepla nebo válcování s proměnnou tloušťkou.

Motorizace

Z pohledu motorizací je situace jednoduchá a přehledná. Základem je osvědčená, atmosféricky plněná šestnáctistovka 1.6 VTi o výkonu 120 koní, požadavek po silnějším agregátu zastoupí známý přeplňovaný motor 1.6 THP o výkonu 155 koní. I vznětové motory mají objem 1,6 litru a jsou v nabídce v naladění na 90, respektive 115 koní. V budoucnu se do výčtu vznětových agregátů zařadí i motor 2.0 BlueHDi, který díky katalytické redukci plní emisní normu Euro6. Parametry? Výkon 150 koní při 3750 ot./min, nejvyšší točivý moment 370 Nm je k dispozici od 1750 ot./min, to vše při normované spotřebě 4,2 l/100 km.

V případě, že si úplně nenotujete s trojicí pedálů a řadicí pákou, má Citroën v nabídce i automatickou převodovku. Ta je k dispozici výhradně pro vznětové motory 1.6 e-HDi v obou výkonových variantách, sluší se ale zmínit, že nejde o převodovku s hydrodynamickým měničem, ale o robotizovaný manuál. Původní typ BMP6 nahradila její novější generace s označením ETG6, která se v několika ohledech liší. Předně se auto s puštěním brzdového pedálu dá do pohybu tak, jak je zvykem u klasických automatických převodovek, kromě toho by měla ve srovnání s předchozí generací řadit přesněji a pohodlněji.

První dojmy – C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 ETG6

A právě z těchto důvodů jsem v testovací flotile sáhl po modelu C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 ETG6 s robotizovanou převodovkou. Nová funkce pojezdu je příjemná, nejvíce to oceníte při rozjíždění do kopce, změnu převodových stupňů ale provází klasické zhoupnutí, charakteristické pro robotizované převodovky. Pokud ve správnou chvíli odstavíte nohu z plynového pedálu, je jízdní projev akceptovatelný. I tak mi ale přišlo, že se její chování nijak zásadně neliší od předchozí generace převodovky. Potěší alespoň spotřeba, která se během krátké objížďky pražských Letňan pohybovala okolo šesti litrů, přitom šlo o ne zcela zajetý motor.

Podvozek vpředu tvořený nápravami pseudo-McPherson a vzadu vlečenou nápravou má být ve srovnání s předchozí generací komfortněji naladěný. Charakteristickým projevem je výrazné naklánění v zatáčkách, ostré nerovnosti ale moc utlumit nedokáže, především co se hluku týče. Na vyřčení definitivního soudu byla ale testovací trasa moc krátká, takže bude lepší počkat si na klasický test.

Co naopak můžu pochválit už po pár minutách jízdy, je prostorný a vzdušný interiér. Designérům se opravdu podařilo vnitřek vozu navrhnout a uspořádat tak, že působí otevřeně. V kombinaci s panoramatickým oknem je interiér příjemně prosvětlený, za slunečných dní se z něj ale rázem může stát skleník. I na to návrháři mysleli, dlouhé čelní okno má posuvné sluneční clony a panoramatické sklo elektricky posuvnou roletku.

Překvapivě kvalitní jsou materiály a smontování, všechno působí na pohled i dotyk příjemně, rozhodně jde o krok správným směrem. Dobře vykročil Citroën i v otázce zjednodušování celého ovládání vozu. Volant sice stále překypuje ohromnou spoustou tlačítek, ale středový panel výrazně prořídl. Ergonomie se mi však po prvních pár minutách úplně nezamlouvala, hlavní ovládací tlačítka jsou senzorová, takže je po hmatu nemáte šanci najít, kritiku si zaslouží i kolečko pro regulaci hlasitosti, které se nachází co možná nejdále od řidiče. Máte samozřejmě možnost hlasitost regulovat na volantu, ale osobně preferuji ovládání kolečkem a v tom případě mi nezbývalo než se hodně natahovat.


Posunutím sedadel ve druhé řadě lze zvětšit zavazadlový prostor z původních 537 litrů až na 630 l.

Variabilita interiéru je něco, co jste od Citroënu C4 Picasso mohli vždy očekávat. A nemění se to ani s novou generací, sedadla jdou různě sklápět, nastavovat, posouvat. Novinkou je možnost sklopení předního sedadla spolujezdce pro převoz delších předmětů, sedadlo spolujezdce toho ale umí mnohem víc. Předně nabízí elektricky sklopnou podnožku a tři druhy masáže, ty si může vychutnávat i řidič. A co se zadních sedadel týče, pojmou tři dospělé cestující nebo tři plnohodnotné dětské sedačky.

V další výbavě, která rozhodně stojí za zmínku, je například zásuvka na 230 V vedle USB konektorů, elektrické víko zavazadlového prostoru nebo bezklíčový vstup a startování. Za příplatek může rádio vyhrávat z reproduktorů renomované společnosti JBL, ve výčtu nadstandardní výbavy nechybí ani aktivní tempomat nebo samočinné parkování, a to jak podélné, tak příčné. Všechno je pochopitelně otázka financí, základní představu si proto můžete udělat z ceníku níže.

Ceník Citroën C4 Picasso

Úroveň výbavyMotorizaceAkční cena
Attraction1.6 VTi 120
1.6 HDi 90
1.6 e-HDi 90 ETG6
1.6 e-HDI 115
399 900 Kč
439 900 Kč
464 900 Kč
464 900 Kč
Tendance1.6 VTi 120
1.6 HDi 90
1.6 e-HDi 90 ETG6
1.6 e-HDI 115
1.6 e-HDI 115 ETG6
2.0 BlueHDi 150
424 900 Kč
464 900 Kč
489 900 Kč
489 900 Kč
509 900 Kč
534 900 Kč
Intensive1.6 VTi 120
1.6 THP 155
1.6 e-HDI 115
1.6 e-HDI 115 ETG6
2.0 BlueHDi 150
459 900 Kč
494 900 Kč
524 900 Kč
544 900 Kč
569 900 Kč
Exclusive1.6 THP 155
1.6 e-HDI 115
1.6 e-HDI 115 ETG6
2.0 BlueHDi 150
569 900 Kč
599 900 Kč
619 900 Kč
644 900 Kč

Standardem je od výbavy Attraction hromada airbagů, stabilizace, tempomat, bezklíčové startování auta, kožený volant nebo manuální dvouzónová klimatizace. S vyšší výbavou Tendance dostanete automatickou dvouzónovou klimatizaci, samočinné světlomety a stěrače, výklopné stolky pro druhou řadu sedadel a hliníkové disky. Třetí Intensive přidá panoramatickou obrazovku o uhlopříčce 12″, navigaci se 7″ displejem, posuvná sedadla ve druhé řadě nebo parkovací kameru. A vrcholná výbava Exclusive? Tady je standardem systém pro sledování mrtvého úhlu, parkovací asistent se samočinným parkováním, aktivní tempomat, Bi-xenonové světlomety nebo masážní sedadla.

9.9.2013 7:45| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist