Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso přijaly za svůj nový čtyřválec THP s výkonem 165 koní

Lehce výkonnější verze přeplňované šestnáctistovky se po premiéře ve faceliftované 508 objevuje už i v dalších modelech, v případě Picassa však pouze s automatem.

Jen pár týdnů po odhalení Peugeotu 508 po mezigenerační modernizaci se objevuje přepracovaný benzínový čtyřválec 1.6 THP s mírně navýšeným výkonem také v dalších koncernových modelech. Ze silnějšího turbomotoru bude nově těžit také dvojice kompaktních MPV C4 Picasso a Grand C4 Picasso.

Modifikovaná šestnáctistovka s přímým vstřikováním paliva ve srovnání se slabší variantou o výkonu 156 koní mnoho benefitů nenabízí. Má sice o pár, konkrétně 9 koní více při identických 6000 otáčkách za minutu, jejich točivý moment 240 newtonmetrů při 1400 ot./min. je ale stejný. Automobilka navíc plánuje prodávat obě jednotky současně.

Ptáte se, proč něco takového dělá? Odpověď je poměrně prostá. Silnější zážehový agregát se 165 koňmi se už objevil v nabídce německých prodejců a z tabulek technických parametrů i ceníku je zřejmé, že s jinou než šestistupňovou automatickou převodovkou jej dealeři alespoň prozatím prodávat nebudou.

Naopak 156koňová verze zůstává věrná šestistupňovému manuálu, a tak můžeme pouze spekulovat třeba nad tím, že k drobnému posunu ve výkonu došlo jen proto, aby auta vybavená automatem nepokulhávala po stránce dynamiky za vozy vybavenými standardní převodovkou.

Pokud vás to zajímá, tak šestistupňový automat není tolik kritizovaný robotizovaný manuál, ale naopak skříň osazená klasickým hydrodynamickým měničem. Akceleraci z nuly na sto kilometrů v hodině Citroën zatím asi ještě nemá změřenou a v tabulkách chybí, maximální rychlost však bez ohledu na typ uvádí 210 km/h, což je o 1 km/h lepší hodnota než v případě 1.6 THP (156 k).

Jak jsme zjistili v našem testu, nízkou spotřebou se dosud nejsilnější benzínový motor v Picassu pochlubit nemůže, zajímavé ale je, že ve své výkonnější specifikaci a s automatem vykazuje francouzský van podle normované zkoušky NEDC nižší spotřebu. C4 Picasso 1.6 THP (165 k) by mělo v průměru jezdit jen za 5,6 litru na 100 km a to samé výrobce udává pro provedení Grand, což je ale o tři decilitry lepší hodnota než 1.6 THP (156 k).

Jestli oba Citroëny tohle opravdu dokážou, ukáže až reálný provoz, ačkoli bychom na to asi nevsadili, každopádně k dispozici máme už i ceny. Zatím jen ty německé, pomoci zorientovat se by vám však mohly. Nejlevnější C4 Picasso 1.6 THP 165 EAT6 je možné u sousedů pořídit za nejméně 28 930 eur a za model Grand zaplatíte částku minimálně 29 390 eur.

zdroj: es.autoblog.com

10.7.2014 1:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist