Citroën C-Elysée WTCC: jeho 1.6 Turbo má 380 koní

Loeb se z rallye a Pikes Peaku přestěhuje v příštím roce do seriálu WTCC. Společnost mu bude dělat speciál vycházející z modelu C-Elysée.

Citroën C-Elysée si v běžném světě nenárokuje na nic jiného, než být užitečným a levným dopravním prostředkem pro méně náročné řidiče. Že jeho atmosférická šestnáctistovka dokáže i něco navíc, je jiná věc, v obecné rovině je však poměr cena/užitná hodnota to, oč tu běží.

Možností jak vylepšit image tohoto modelu koncern PSA mnoho nemá, každopádně Francouzi chytře využili ten nejradikálnější způsob – na jeho základech postavili závodní speciál pro seriál mistrovství světa cestovních vozů WTCC a za jeho volant v příštím roce posadí aktuálního rekordmana Pikes Peaku a devítinásobného mistra světa v rallye Sébastiena Loeba.

Pokud byste mezi novým speciálem chystaným pro prezentaci na podzimním frankfurtském autosalonu a vašim C-Elysée před barákem hledali nějakou spojitost, moc jich samozřejmě nenajdete. Vůz si zachová pouze siluetu, jinak ale bude z gruntu jiný. Okruhový stroj dostane agresivnější příď postavenou převážně z karbonu, patřičně rozšířené blatníky schopné pojmout osmnáctipalcová kola, uhlíkovými kompozity zakrytou podlahu navazující na zadní difuzor či pořádné „žehlicí“ prkno na víku zavazadlového prostoru.Samozřejmostí jsou nové, výkonnější brzdy či bezpečnostní klec, hmotnost auta přesto zůstává díky demontáži izolací, původních sedaček a dalších nepotřebných věcí na velmi rozumné hodnotě 1100 kg. Přidejte k tomu přeplňovanou šestnáctistovku380 koňmi a točivým momentem 400 newtonmetrů a dost možná zde máme vůz, který by zřejmě napráskal i DS3 WRC. Kvůli pohonu pouze předních kol (se sekvenčním šestikvaltem a samosvorným diferenciálem) zcela jistě jen na suchém asfaltu, přesto však lze říci, že rychlejší C-Elysée jen tak někde nenajdete.

Jak bylo řečeno, premiéra nového Citroënu pro WTCC proběhne na IAA ve Frankfurtu a k ostrému nasazení dojde až v příštím roce. Mezi tím bude nová hračka multi-talentu jménem Loeb podrobována intenzivnímu testování.

24.7.2013 8:25| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist