Chevrolet Corvette Z06

Nová Z06 je nejrychlejší sériovou Corvettou všech dob, a také vynikající koupí. 500 koní, stovka za 4 sekundy, 310 km/h a cena 1,5 mil Kč.

Chevrolet se nemíní sklonit před hrubou velkoobjemovou silou Viperu a ve svém sportovním programu, který se v Americe už padesát let soustřeďuje převážně na Corvettu, zasvěcuje rok 2005 ve znaku nové generace Z06, nejsilnější a také nejrychlejší sériové Corvetty všech dob.

Objem tradičního vidlicového osmiválce OHV se v porovnání se sériovou Corvettou zvýšil ze 6,0 na 7,0 litru (návrat magického objemu 427 kubických palců ze 60. let) a vyšší je i kompresní poměr 11,1:1. Výkon narostl o sto koní na rovných 500 k při 6200 ot/min, točivý moment je 657 Nm při 4800 ot/min. Motor LS7 má omezovač nastavený na sedm tisíc otáček, má průchodnější sání a výfuky, mazání se suchou vanou, ostrou vačku, titanové pružiny ventilů a kované titanové ojnice, titanové sací ventily, výfukové ventily plněné sodíkem, kovanou klikovou hřídel a kované hliníkové písty. Tvrzení Chevroletu, že jde v mnoha ohledech o závodní motor v silničním autě, se vzhledem k jeho specifikaci jeví velmi důvěryhodně, a toto zdání podporuje i skutečnost, že jeho ruční výrobu dostala na starost nová sportovní divize.

Značka měla se svým závodním týmem v roce 2004 nebývalý úspěch a se soutěžní Corvettou se jí podařilo vyhrát všechny americké závody v sezóně. Budoucí majitelé Z06 se proto už dnes mohou těšit na auto, které přebírá řadu technických řešení od závodní verze a jehož vývoj také probíhal společně s ní.

Ke specifikám Z06 patří například to, že se vyrábí pouze s pevnou střechou a dodává se jen se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Čelní maska je mnohem ostřejší, má větší průduchy a přibylo i spodní lízátko. Přední podběhy a blatníky jsou z karbonového kompozitu a přední a zadní blatníky jsou rozšířené skoro o osm centimetrů. Vzadu na ně navazuje spoiler a středově umístěné nerezové koncovky výfuku.

Seznam opravdu přesvědčivé výbavy pokračuje masivními brzdami, vpředu i vzadu s vrtanými kotouči o průměru 355 a 340 mm, vpředu s šestipístkovými a vzadu se čtyřpístkovými třmeny. Výfukové potrubí má průměr 76 mm a chladičem oleje je vybavený nejen motor, ale i převodovka a diferenciál. Chlazená je i kapalina posilovače řízení.

Přední osmnáctipalcová kola nesou pneumatiky o rozměru 275/35, zadní devatenáctky mají rozměr 325/30.

Díky technologii laminátové karosérie s řadou kompozitových dílů (kompozitová je ale třeba i zadní příčná listová pružina) a použití hliníkových a horčíkových prvků na podvozku a zavěšení motoru je vedle výkonů na Corvettě Z06 nejlepší její nízká hmotnost 1420 kg. Uhlíková je i dvouvrstvá podlaha, která má uprostřed pevnou, ale velmi lehkou vrstvu balzového dřeva.

S pěti sty koňmi vychází u Z06 poměr 352 koní na tunu, což je doopravdy závodní hodnota. Díky ní se zrychlení z nuly na sto pohybuje těsně nad hranicí čtyř sekund, zrychlení na 400 metrů má trvat 12 sekund a nejvyšší rychlost se odhaduje až na 310 km/h. Konečné údaje budou k dispozici později.

Pro lepší rozdělení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu je baterie umístěna pod zavazadlový prostor. K zadní nápravě je umístěna i převodovka, která přenáší výkon na zadní kola přes samosvorný diferenciál.

V interiéru jsou nové hlavně sedačky s anatomičtějším tvarem a také přístroje a volant, který je na rozdíl od minulého modelového roku tříramenný. Corvetta je zatím vedle BMW 5. řady také jediným autem na silnici s head-up displejem s promítáním údajů na čelní sklo.

Z06 se začne vyrábět v druhé polovině 2005 a pokud nebude její cena výrazně vyšší než u předchozí Z06, mohla by se díky současnému nízkému kurzu dolaru pohybovat v přepočtu kolem 1,5 milionu korun.

Jestli se v praxi ukáže, že je tak schopná, jak se jeví na papíru, bude Ford GT vedle ní vypadat velmi předraženě.

redakce autoweb.cz

10.1.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist