Cesta od Nažidel na státní hranici s Rakouskem bude jednodušší. Začala výstavba tamější části úseku D3

Stavba o délce 3,5 kilometrů nahradí současnou silnici I/3 a z velké části povede v její stopě.
screenshot_1-1100x618.jpg Zdroj: ŘSD

Silnice smrti zmizí

„V loňském roce uplynulo 20 let od tragické nehody autobusu u Nažidel, při které zahynulo dvacet cestujících. Už tehdy se mluvilo o dálnici jako prioritě a jediném možném řešení pro tamější silnici, která je v mnoha úsecích pro současný automobilový provoz naprosto nevyhovující. Bohužel to nebyla poslední tragédie, která se zde odehrála. Silnice u Nažidel získala nelichotivý přívlatek – silnice smrti. Výstavbou dvou úseků D3 Kaplice Nádraží – Nažidla a Nažidla – Dolní Dvořiště nejen dovedeme dálnici D3 k rakouské hranici, ale také splatíme velký dluh bezpečnosti,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Stávající silnice má nevhodné směrové i výškové uspořádání a pro současný provoz už je nevyhovující. Součástí nového hraničního úseku jsou také tři mosty, mimoúrovňová křižovatka Dolní Dvořiště a ekodukt pro migraci živočichů.

„Nová dálnice zásadním způsobem zvýší bezpečnost a plynulost provozu, neboť veškerá tranzitní doprava bude převedena na kapacitní čtyřpruhovou komunikaci. Vzhledem k tomu, že z rakouské strany bude dálnice hotová až za několik let, budou řidiči z dálnice D3 prozatím sjíždět provizorním sjezdem před státní hranicí. Těsně před zahájením je i poslední úsek dálnice D3 v jihočeském kraji mezi Kaplicí a Nažidly, jeho výstavba bude zahájena po ukončení výběrového řízení na zhotovitele v průběhu první poloviny tohoto roku,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

D3 jako celek

Ve výstavbě je nyní 31,9 kilometrů jihočeské dálnice D3, ke které se přidá v následujících měsících stavba 12kilometrového úseku Kaplice nádraží – Nažidla. V intenzivní přípravě je také středočeská část dálnice D3, s jejíž výstavbou se počítá od roku 2027 a nyní započaly práce na zpracování DSP.

Dálnice D3 je v celé délce součástí mezinárodní silnice E55 Helsingborg – Berlín – Praha – Salzburg – Benátky – Kalamata. Je také součástí globální sítě evropského dopravního koridoru, který spojuje severní a jižní Evropu.

 

11.1.2024 1:56| autor: Tomáš Malík | zdroj: ŘSD

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist