Češi jsou při nákupu nového automobilu stále konzervativní

titulka-2-1100x618.jpg

Tři pětiny Čechů (58 %) dávají přednost vlastním úsporám, pětina dotázaných by pro finance zašla do banky (18 %) a 13 % by volilo klasický leasing. Operativním leasingem by financovala vůz desetina z nás. Vyplývá to z průzkumu zadaného nezávislým srovnávačem operativních leasingů NaOperak.cz, realizovaném na vzorku 500 respondentů v průběhu ledna.

Průzkum s názvem „Češi a operativní leasing v roce 2018“ se zaměřil na trendy v oblasti financování nového vozidla. Získaná data potvrzují, že pokud jde o větší investice, dávají Češi stále přednost vlastním úsporám nebo úvěrům. Zajímavé je, že mezi ostatními možnostmi se operativní leasing přibližuje tomu klasickému. Zatímco před rokem byl zájem o klasický leasing o 15 % vyšší, nyní jsou tyto dvě formy co do počtu zájemců téměř srovnatelné.

To potvrzuje i Karel Punčoch ze serveru NaOperak.cz: „V posledním roce evidujeme zvýšenou poptávku po operativním leasingu zejména u klientů, kteří již mají dřívější zkušenost s financováním prostřednictvím úvěru nebo klasického leasingu. Potvrzuje se tak, že je operativní leasing stále atraktivnější formou financování. Přesto stále existuje velké procento populace, které je typické konzervativním přístupem a menší otevřeností k novým finančním produktům.“

Češi chtějí nové vozidlo, bojí se však dodatečných plateb

Mezi hlavní výhody operáku patří fakt, že klient odjede z autosalonu novým vozem, aniž by k tomu potřeboval vysokou hotovost. Potvrdilo to i 60 % dotázaných. 73 % respondentů uvedlo, že by o této službě uvažovalo proto, že k pořízení automobilu nejsou nutné žádné úspory, a že většina nabídek zahrnuje v měsíční platbě i servis a povinné a havarijní pojištění. Naopak tři čtvrtiny Čechů odrazuje od pořízení vozu na operativní leasing obava z překročení smluveného nájezdu kilometrů (71 %).

„Obecně je vždy lepší nechat si při nastavování nájezdu rezervu nebo sáhnout po takové nabídce, v níž poskytovatelé sami vytvořili tzv. volnou hranici. Je-li například Škoda Octavia při nájezdu 20 000 km k mání na 24 měsíců za 6 287,- Kč, můžete ji při volné hranici 3 000 km vrátit za dva roky i s 23 000 najetými kilometry bez jakýchkoliv dalších poplatků. Pokud se dostanete za volnou hranici, musíte za každý ujetý kilometr navíc doplácet. Výše poplatku se však obecně pohybuje mezi 0,6 a 1,8 Kč za kilometr,“ říká Vilém Tomanec z Raiffeisen leasing.

Zájemci se také obávají případných doplatků při vracení vozidla s nadměrným opotřebením. „Nejčastěji mají řidiči u operativního leasingu starost o to, jestli nebude přehnaně zkoumán stav vozidla při jeho vrácení. Není zde však důvod k obavám, leasingové společnosti zohledňují přiměřené opotřebení, které vzniká běžným provozem vozidla. Seriózní poskytovatele operativního leasingu mají navíc vypracovaný manuál, který jasně vymezuje míru akceptovatelného opotřebení,“ uzavírá Karel Hršel z Autocentra BARTH.

2.3.2018 5:59| autor: Autoweb.cz | zdroj: NaOperak.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist