Mercedes V 250 BlueTEC 4Matic (2014): velkoprostorová hvězda nově i s pohonem všech kol
autoweb.cz > Brabus > Brabus V 250 BlueTEC (2015): tuning Mercedesu V přináší kromě jiného 235 naftových koní
Brabus V 250 BlueTEC (2015): tuning Mercedesu V přináší kromě jiného 235 naftových koní
Komfortní kočár si každý představujeme asi trochu jinak. Pro někoho je to synonymum značky Rolls-Royce, Bentley či Maybach, dalšímu ke štěstí stačí více místa na zadních sedadlech jako třeba v Superbu a jiný zase nedá dopustit třeba na staré Mercedesy či ameriky s houpavými podvozky.
Netušíme, co přesně se vybaví při zmínce o luxusním voze vám, pokud ale jde čistě o nabídku prostoru a pořád se budeme bavit o osobním automobilu, bude nový Mercedes třídy V patřit ke špičce. Ne jinak to viděla také německá společnost Brabus, která právě na základech tohoto modelu postavila zajímavou alternativu ke klasickým limuzínám.
Seznam úprav je poměrně rozsáhlý, předně bychom ale mohli zmínit přepracovaný motor. Véčko je dnes poháněné pouze naftovým čtyřválcem o objemu 2,1 litru a různých výkonech, v Brabusu se nicméně podle očekávání pustili rovnou do nejsilnějšího agregátu ve verzi 250 BlueTec. Výkon se podařilo zvýšit ze 190 na 235 koní a nejvyšší točivý moment se posunul ze 440 na 510 newtonmetrů.
„Skříňovému“ Mercedesu to stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy a maximální rychlost 210 kilometrů v hodině. Aby podvozek zvládal tuto změnu dynamiky, Brabus nabízí snížení světlé výšky v rozsahu od 15 do 25 mm použitím tužších pružin při zachování sériových tlumičů a k tomu 18, respektive 19palcová kola.
Vnitřek vylepšuje čalounění alcantarou, dřevo, karbon a rozsáhlý multimediální systém s připojením wi-fi, dvojice displejů s uhlopříčkou 15,6“ anebo dotykové panely instalované poblíž sloupků C schopné ovládat osvětlení, vyhřívání sedadel, záclonky či boční posuvné dveře.