autoweb.cz > Brabus > Brabus SV12 S Biturbo Roadster
Brabus SV12 S Biturbo Roadster
Už sériový dvanáctiválcový Mercedes SL600 není auto pro každého, ale u Brabusu tento roadster nabízejí v ještě sportovnější a exkluzivnější formě. Objem původního dvanáctiválce narostl z 5,5 na 6,3 litru, nové jsou písty, ojnice, kliková hřídel, hlavy, vačkové hřídele i katalyzátory. Brabus také vyvinul výkonnější přeplňování s dvojicí větších turbodmychadel a výkonnějších mezichladičů. Výkon motoru vzrostl z 517 na 730 koní při 5100 otáčkách, točivý moment vrcholí namísto 830 Nm hodnotou 1320 Nm, kterou však elektronika krotí na 1100 Nm při 2100 otáčkách.
Mimořádně výkonný motor dělá z SL jedno z nejrychlejších aut světa. Z 0 na 100 km/h zrychluje za 4 sekundy, na 200 km/h za 10,5 s a na 300 km/h za pouhých 29,5 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 350 km/h.
Aerodynamický bodykit pro SL zahrnuje přední nárazník se spoilerem, čtyřmi světly a velkým sacím otvorem pro chlazení motoru a brzd, prahy optimalizující proudění vzduchu kolem podběhů, vybavené navíc osvětlením LED, a konečně zadní nárazník s difuzorem.
Brabus nabízí jednodílná nebo vícedílná kola v rozměrech 17 až 20 palců. Největší variantou jsou Brabus Monoblock IV, 4 nebo E, obutá do pneumatik Pirelli nebo Yokohama rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR20 vzadu. Podvozek je elektronicky snížen o 15 mm. O extrémní zpomalení se stará výkonný brzdový systém Brabus s odvrtávanými kotouči 375×28 mm a dvanácti pístky na přední nápravě, vzadu jsou pak šestipístkové třmeny a kotouče 355×28 mm.
Exkluzivní interiér zdobí vyhřívaný sportovní volant, karbonové prahy a doplňky, tachometr do 360 km/h a kombinace kůží Mastik s Alcantarou.
Jan Cacek