Brabus 850 je Mercedes S 63 AMG ve zlatém laku a s výkonem 850 koní
autoweb.cz > Brabus > Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe (2015): S 63 AMG dostalo 850 koní, stovku zvládá za 3,5 s
Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe (2015): S 63 AMG dostalo 850 koní, stovku zvládá za 3,5 s
Výsledkem této nespokojenosti se sériovým produktem automobilky Mercedes je podle jednoho z nejznámějších německých úpravců „nejvýkonnější a nejrychlejší kupé s pohonem všech kol“, které nese označení Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe.
Že se nejedná o prosté vychloubání, dokládají již masivní úpravy pohonné jednotky. Konstrukční oddělení Brabusu použilo u svého nejnovějšího produktu novou klikovou hřídel prodlužující zdvih a společně se zvětšeným vrtáním a tomu patřičně uzpůsobeným pístům se podařilo navýšit objem osmiválce z 5461 na 5912 centimetrů krychlových.
Tímto však modifikace motoru neskončily. Nová jsou rovněž turbodmychadla se zvětšenou kompresorovou částí, vyměněn byl původní výfukový systém a přepracovanému hardwaru byla pochopitelně přizpůsobena také řídicí elektronika. Finální čísla agregátu 5.9 V8 vypadají impozantně. Maximální výkon 850 koní při 5400 otáčkách za minutu. Nejvyšší točivý moment 1450 Nm dostupných od 2500 do 4500 ot./min., nicméně z důvodu ochrany pohonu snížený na 1150 newtonmetrů.
Výkony přenáší na všechna čtyři kola sedmistupňový automat, přičemž 4Matic se dokáže postarat o akceleraci z 0 na 100 kilometrů v hodině za pouhé 3,5 sekundy. Dvojnásobek rychlosti vůz dosáhne za 9,4 vteřiny a maximální rychlost je elektronicky omezena na 350 km/h. Docela by nás zajímalo, jak tuto sílu zvládají zadní pneumatiky verze s pohonem pouze jedné nápravy, která je rovněž k mání.
Za zmínku asi ještě stojí fakt, že vůz má ve srovnání se sériovým S 63 AMG Coupe podvozek snížený o 15 mm, kola můžou mít průměr 18 až 22 palců a celá karoserie včetně vnitřku je doslovně přecpaná karbonovými komponenty.