Brabus CL: 730 koní

Současně s uvedením nového kupé Mercedes-Benz CL na trh se se svou verzí vytasil i Brabus. A jako obvykle to není žádné ořezávátko.

Brabus pochopitelně nabízí celou řadu různých doplňků, které si může objednat každý majitel Mercedesu CL, například kola o průměru až 21 palců, spotovní, ale zároveň elegantní bodykit, sportovní podvozek, zesílené brzdy a exkluzivní doplňky do interieru.

Nás ale bude zajímat ta nejsilnější verze, kterou úpravce připravil na základě modelu CL600. V podání Brabusu se jmenuje BRABUS SV12 S Biturbo. Přepracováním bloku motoru a instalací nové klikovky s větším zdvihem dosáhla firma zvětšení zdvihového objemu z 5,5 na 6,3 litru, přebroušením sacích a výfukových portů potom optimálního proudění. Přidejte zakázkové vačkové hřídele, větší turbodmychadla, efektivnější mezichladič, sportovní výfuk a nově naladěnou řídicí jednotku a výsledkem je ohromující výkon 730 koní v 5100 otáčkách. Chcete znát hodnotu točivého momentu? Tak se na to posaďte: motor dokáže vyvinout 1320 Nm v pouhých 2100 otáčkách… ale v autě je krouťák elektronicky zkrocen na „pouhých“ 1100 Nm. To aby vydržela převodovka a aby auto umělo taky jezdit a ne jen na místě anihilovat pneumatiky.

S těmito výkony se BRABUS SV12 S řadí mezi nejrychlejší gétéčka na světě. Stovku umí za rovné čtyři sekundy, 200 km/h za 11,9 s a tachometr se zastaví až na neskutečných 340 km/h. Řazení má na starosti upravený pětistupňový automat a když si připlatíte (což nelze než doporučit), můžete mít mezi zadními koly zesílený samosvorný diferenciál.

Pokud se vám dvanáctiválec zdá příliš buržoazní, můžete si nechat vyladit i „obyčejný“ osmiválec z CL500. Brabus nabízí několik možností, od tuningového kitu B8 o výkonu 419 koní, až po verzi BRABUS 6.1 s převrtaným motorem, výkonem 462 koně v 6200 ot./min. a točivým momentem 615 Nm při 3100 ot./min.

O kolech jsem se už zmiňoval, ale trochu podrobněji: Kola BRABUS Monoblock mohou být dodána v nejrůznějších šířkách a ve velikostech 18, 19, 20 a 21 palců. Nejmasivnější objednatelnou kombinaci tvoří kola Monoblock VI a E o rozměrech 9Jx21 dopředu a 10,5Jx21 na zadní nápravu. Jako optimální pneumatiky udává Brabus vysokorychlostní gumy firem Pirelli a Yokohama o rozměrech 255/30 ZR21 resp. 285/30 ZR21.

K této kombinaci kol a pneumatik nabízí Brabus i speciální snižovací modul pro aktivní podvozke ABC. Ten sníží vůz o nějakých 25 milimetrů.

Uvnitř kol můžete najít upravené brzdy – nejvýkonnější model má vpředu dvanáctipístkové, napevno uchycené hliníkové třmeny, tisknoucí 36 milimetrů silné větrané a odvrtávané kotouče o průměru 380 mm. Vzadu jsou třmeny šestipístkové a kotouče mají rozměr 355 x 28 mm.

V interiéru se můžete skutečně vyřádit. Objednat si můžete snad všechno, od prosvětlených log BRABUS do prahů, přes ergonomické sportovní volanty až po celokožené čalounění ze zvláště měkké, ale zároveň odolné kůže Brabus Mastik a nejlepší Alcantary.

Honza Koubek

26.9.2006 7:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist