Brabus CLS: 530 koní a 0-100 za 4,3 s

Jestli chce AMG zůstat pozadu za novou M5, budiž, ale Brabus má na celou věc jiný názor. Upravená verze K8 jezdí až 310 km/h a přesto má omezovač.

Nové BMW M5 se na silnicích ještě nestačilo pořádně ohřát a stejně se už ze všech stran ozývají hlasy, že mezi nejrychlejšími sedany světa opět obsadilo první místo. Jinými slovy vše při starém.

AMG, které bylo od počátku vrchní autoritou v úpravách Mercedesu, se stalo v posledních letech plnohodnotným oddělením firmy a jde známou cestou ultrarychlých luxusních vlajkových lodí, které však nezapomínají na to, co vše jim o komfortu a uhlazenosti projevu diktuje znak na přídi. Zdá se, že pro odpověď na mnohem surovější M5 nechává v tomto případě místo jiným.

Příležitosti se jako první chopil Brabus, který je dnes v podstatě ve stejné pozici jako AMG před začleněním do Mercedesu – tedy největší nezávislé tuningové firmy, která si může dovolit vypustit na svět ještě ostřejší auto mimo striktně dané mantinely tovární politiky.

Nové CLS 55 AMG je v případě úpravy od Brabusu vlastně tuningem na druhou – nejdříve si ho zrychlí samotný Mercedes a pak se do něj opře ještě jednou Brabus.

Po úpravě výfukového potrubí a změnách v sání, řídicí jednotky a dalších komponentů má přeplňovaný vidlicový osmiválec 5,5 l s kompresorem výkon 530 koní při 6400 ot/min (o 54 více než u CLS 55) a 775 Nm ve 3000 ot/min.

Díky tomu zvládá zrychlení z klidu na sto za 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost (elektronicky omezenou) 310 km/h. Na taková čísla je i M5 krátká, i když to stále nevypovídá nic o výsledku případného srovnání na klikaté silnici nebo na okruhu.

Brabus ale upravuje i klasické atmosférické motory a v současnosti připravuje úpravu pro CLS 350. Pro CLS 500 nabízí už dnes dva převrtané atmosférické osmiválce s objemem 6,1 litru (na fotce), z nichž ten silnější má výkon 445 koní a točivý moment 635 Nm.

Vedle vyššího výkonu se Brabus od sériového tuningu AMG odlišuje ještě silnějšími brzdami, přídavnými mlhovkami a jiným tvarováním aerodynamických prvků na předním i zadním nárazníku, včetně přídavné odtokové lišty na zadní kapotě a spodního difuzoru.

Neklamným designovým potvrzením původce všech úprav jsou charakteristicky tvarovaná kola Monoblock VI s průměrem 20 palců. Pirelli, kterého Brabus počítá mezi své technologické partnery, na ně dodává pneumatiky o rozměrech 245/30 vpředu a 285/25 vzadu. Nový program v modulu továrního systému pneumatického odpružení Airmatic snižuje celé auto o 25 mm

Vedle podsvíceného loga Brabusu v prazích si zákazníci mohou do interiéru objednat i hliníkové doplňky (pedály či řadicí páka) nebo karbonové obložení přístrojové desky a středového panelu. Informační displej mohou dále doplnit o herní konzoli a LCD obrazovky na zadní straně hlavových opěrek předních sedadel.

redakce autoweb.cz

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyBrabus CLS: 530 koní a 0-100 za 4,3 s
0-100 km/h (s)4,3
Motor
KonstrukceVidlicový osmiválec 5,5 l
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)530 koní při 6400 ot/min
Točivý moment (Nm)775 Nm ve 3000 ot/min
Nejvyšší rychlost (km/h)310
Rozměry a hmotnosti
Zavazadlový prostor (l)0.1
14.10.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist