autoweb.cz > Brabus > Brabus EV12 Coupé
Brabus EV12 Coupé
Ačkoli by se podle názvu EV12 mohlo zdát, že tohle kupé od Brabusu pohání akumulátory s napětím 12V, ve skutečnosti se pod jeho přední kapotou nachází gigantický přeplňovaný dvanáctiválec, jehož točivý moment musí být na příkaz Ministerstva vesmíru omezen, aby nenarušoval gravitační pole sluneční soustavy…
Nejzajímavější na tom ale je, kam byl obří dvanáctiválec nainstalován. Možná si řeknete, že tohle je Mercedes třídy E Coupé, ale nezapomínejte, že E Coupé je vlastně tak trochu třída C. A vůbec, ani do éčka se něco většího než osmiválec nemontuje.
Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie
Brabus použil dvanáctiválec, který již před časem namontoval do Mercedesu třídy S. Jeho objem byl zvětšen z původních 5,5 l na 6,3 l a byla použita nová turbodmychadla, mezichladič, sání, výfuk… No, zkrátka všechno důležité, aby to fungovalo. Celkový výkon nyní dosahuje 800 koní v 5500 ot./min. a točivý moment brutálních 1420 Nm v 2100 ot./min., který musí být omezen na 1100 Nm, aby to přežila automatická převodovka. Na nové skříni, která vydrží nápor všech 1420 Nm, se prý pracuje.
Brabus EV12 Coupé pokoří stovku za 3,7 s a podle úpravce je schopen pokračovat až k hranici 370 km/h. Akcelerace na 200 km/h trvá jen 9,9 sekundy (stejně jako v případě supersportu Porsche Carrera GT) a na 300 km/h jen 23,9 s.
Výkonům odpovídá i brzdová soustava, která byla vyvinuta speciálně pro tento automobil. Vpředu najdete 380mm kotouče svírané dvanáctipístkovými třmeny, vzadu pak kotouče o průměru 360 mm a šestipístkové třmeny.
Brabus si to všechno samozřejmě nechá zaplatit. Za Coupé EV12 se řekne 478 000 eur s daní, což je nějakých 12 400 000 korun. No, je to pořádný balík na převlečený céčkový Mercedes. Jenže dovedete si představit tu legraci, když dozadu nalepíte označení E 220 CDI?
autoweb.cz